Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar de lägga ägg igen?  (läst 1051 gånger)

guerini

• Västmanland
När börjar de lägga ägg igen?
« skrivet: 14 jul-11 kl 11:35 »
Har två myskankhonor som ruvat tillsammans och turas om att ta hand om de 15 ällingar de ruvat fram. Min undring är när jag kan börja hoppas att de börjar lägga ägg igen?
Har ett gäng högt älskade Hedemorahönor som delar boende med ett gäng underbara myskankor.

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
SV: När börjar de lägga ägg igen?
« Svar #1 skrivet: 15 jul-11 kl 23:10 »
Har inte tänkt så mycket på detta men vad jag minns varierar det ganska mycket mellan olika honor. Erinrar mig även att honor som tidigt släpper omvårdnaden av sina ällingar kommer igång fortare med ny värpning. Från 3-5 veckor minns jag just nu men det kan då variera mycket på grund av en massa omständigheter.
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

SaraD

• Västergötland
SV: När börjar de lägga ägg igen?
« Svar #2 skrivet: 16 jul-11 kl 08:06 »
Min myskanka har lagt ägg i snart en vecka och hennes älling är lite mer än en månad tror jag.  :)
Hos oss finns --> Dvärgkochin, blandrashöns, en dvärgvädur och en Californian.

Dela detta:

* Inloggade just nu

329 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser