Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämma Plymouthrock?  (läst 4796 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
Könsbestämma Plymouthrock?
« skrivet: 20 jul-11 kl 15:46 »
Nu har jag kommit till ännu en könsbestämmning. Första gången med Pr så de ska bli spännande hur man tyder dessa prickar 
« Senast ändrad: 20 jul-11 kl 18:41 av Midsommaren »

Midsommaren

• Bohuslän
SV: Könsbestämma kycklingar med Pr
« Svar #1 skrivet: 20 jul-11 kl 15:47 »
och de två sista av denna ras

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Könsbestämma Plymouthrock?
« Svar #2 skrivet: 21 jul-11 kl 08:59 »
Lite suddiga och mörka bilder...  :-[  :-\ Vem har du köpt äggen utav? Det är inte ALLTID detta med prickar fungerar men från den linjen mina egna kommer ifrån funkar det, kanske är från samma person tänkte jag? :)

Av det jag kan se  :-[ så tycker jag iaf. att den översta bilden bland de 2 sista bilderna ser ut som en tupp, sedan vågar jag inte riktigt säga något om resten då jag inte ser riktigt hur färgen/fläcken breder ut sig på för sätt.
Här har du en bild på tupp och höna av mina när de var små, du kanske kan jämföra med dina? :)

Tuppen är till höger och hönan vänster.

Hönorna har en mindre "skarpare/markerad" fläck medan tupparna har en större som sedan kan sträcka sig ned mot bakhuvudet som på denna bild (hönan har också lite ljust där bak men om man jämför med tuppen så har han mycket mer, är som hans fläck breder ut sig enda till bakhuvudet, dock med en ljusare, blaskigare ton)
« Senast ändrad: 21 jul-11 kl 09:01 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 25 jul-11 kl 15:46 »
nu hoppas jag att bilderna blir tydligare! :) :)  individ 1 o 1b är samma individ, individ 2 och 2b är samma individ osv.

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 25 jul-11 kl 15:47 »
osv

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #5 skrivet: 25 jul-11 kl 15:48 »
osv till sist!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 25 jul-11 kl 22:32 »
Tack. =) Då gör jag ett försök då med vad mina ögon tycks se. Sedan får vi se om det stämmer eller ej.  o:)  ::)

Nr 1: Tupp ... Tror jag... ::)
Nr 2: Svår ... Skulle kunna vara antingen eller. På översta bilden ser den ut och ha ett större ljusare område medan bilden under så ser fläcken mycket mindre och markerad ut.  :-\ Men jag tror jag gissar på höna.
Nr 3: Höna
Nr 4: Höna
Nr 5: Höna
Nr 6: Tupp
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 02 aug-11 kl 21:43 »
Nu har det kläckts lite plymisar här med. =) Fotade så du kan få jämföra med dina. Hade sådan tur att det ser ut att bara vara en tupp och resten hönor! =)
Tuppen är längst till vänster på fotot.

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser