Jag förstår inte varför Inge N ska tappa tuppar till grävlingen när han har två stora hundar Här hemma har vi små hundar (Toypudel & American Hairless Terrier) Det höns/tuppar som jag avlivar och inte vill/hinner ta till vara för eget bruk ger jag till hundarna. Man behöver varken plocka eller ta ur dem utan det räcker att dom är döda och har slutat sprattla. Hundarna äter dem med fjäder och allt förslagsvis utomhus Och nej, hundarna är aldrig dåliga i magen och de dör inte av råa kycklingben och inte får dom salmonella heller. Dom mår i själva verket bättre på död tupp med fjäder än på den bästa hundmat.....Bara som ett tips till Inge Nalls
Det är ett väldigt bra förslag och det tycker både jag och Inge.N att alla som har hund och tupproblem skulle prova. Men nu råkar det vara så att Inge Nalls redan har testat och hans stora men måhända korkade hundar.. Bara bär runt på de döda djuren. Möjligen så har de dristat sig till att gnaga lite på en fot och slicka där huvudet på tuppen satt fast. Det är möjligt att de skulle lära sig att äta dem med fjädrar och allt om de får ett plockat djur sen ett halvplockat djur osv.. Men som det är just nu så sitter nog spärren att höns är totalförbjudet och får inte jagas, än mindre tas alldeles för hårt på de stackars jyckarna.Eftersom Inge.N har både hönsen och hundarna lösa tillsammans på gården och hundarna dagligen har allt från tvåveckors kycklingar till de vuxna djuren springande framför nosarna så måste hönsjagerier vara totalförbjudet..
Jag skulle föreslå Inge N att servera tupparna kalla och med uppsprätt buk. Mina hundar går också lösa med hönsen och dom jagar inte levande fåglar som rör sig bara för att dom äter död fågel. Skillnaden är så stor att till och med en hund begriper det Däremot tog det tid för de vuxna hundar som jag har haft som bara hade ätit torrfoder innan dom kom till mig att lära sig att tugga maten. Små valpar på 4-5 veckor fattar dock direkt Om Inge vill lära sina hundar kan det som sagt vara en idé att börja med att dela i bitar.... Bitar ser inte heller ut som höns om nu Inge oroar sig för det. Under en inlärningsperiod kanske Inge N kan knipsa av låren, halsen och vingarna med en sekatör och ge till hundarna och tappa kroppen i skogen Förövrigt gillar mina hundar huvudet med, speciellt om det är en tupp med stor kan och slör