Eller så kan du stoppa in kycklingarna till hönsen, men det beror ju på hur flocken beter sig e klart. Om kycklingarna har reträtt-möjlighet brukar det gå bra.
Hönan behöver inte allt göra likadant nästa gång hon blir mamma. Jag tycker det verkar som om yngre hönor speedar på processen mer än äldre mindre hormonstinna mammor. I år är det varmt och jag tror naturen sköter sånna här saker alldeles fantastiskt av sig självt...... det kanske bara e vi människor som tycker att den lille behöver mamma längre. Det innebär inte att det är så.
MVH
Förstår inte denna meningen " Om kycklingarna har reträtt-möjlighet brukar det gå bra." Vad menar du?
Jag försökte stoppa in en 9 veckor gammal kyckling till hönsen idag, gick väl si-så-där. Hönsen pickade på henne/kycklingen och även dem 3st 8 veckors kycklingarna. Kändes inte helt ok att låta henne gå där , man kanske kan försöka en annan dag när jag vet att jag ska vara hemma hela tiden så jag kan ha koll med jämna mellanrum så dem inte skadar den allt för mycket.
Denna mamma höna är en ung höna som blivit mamma för första gången så det kanske inte är så konstigt?! Hon ska absolut få en chans till om hon själv vill..
mvh Anna