Tråkigt, men man får försöka se den positiva sidan också om man äter kött. Dessa tuppisar har ju haft det bra hos er under sin uppväxt. =) Och småtupparna lär väll gå och äta också och lär gå snabbt att ta reda på om man flår dem. Man äter ju vaktel.

Själv är det minsta jag ätit en kinesisk dv vaktel.
Och vill inte hålla med om att det är
helt omöjligt. Har själv sålt bort alla 3 blandisungtuppar jag velat försöka sälja bort under våren och fick till och med släppa en extra jag egentligen tänkt spara till min egen flock till en person som sökte tupp (men kommer ju alltid nya tänkte man, så man får väll passa på när man har chansen).

Sedan har jag hjälpt en annan som inte kunde behålla sin blandis att transportera denna så den fick sig ett nytt hem. Förutom dessa tuppar har 2st Chabotuppar och 2 araucanor flyttat under våren. Alla dessa har sålts ensamma eller som 2 ihop till hem med nya hönor, utan medföljande hönor härifrån. En av kunderna var överlycklig att äntligen hade hon hittat ... Man stod med hakan i backen - "ööööh"

Svårt att hitta en blandrastupp!?!?! Vad står du och säger?

Förrförra året sålde jag nog uppåt 17 tuppar till folk som sökte. Både blandraser och renras. Förra året behövde jag slakta en krake, resten gick iväg till nya hem (så hade jag väldigt tur med att få många hönor med) medan vi fick hos min pojkvän som bor längre ned i landet slakta bort ca 6 tuppar.
Tror det kan spela roll lite vart i landet man bor. Sedan tur... Och tur i att inte få t.ex. 15 tuppar av 20 blandraskycklingar.

Då blir det nog väldans svårt.
Just nu har jag 3st synliga tuppkycklingar varav den ena är dömd till frysen då han har lite korsnäbb. Den andra får vi se, har ej satt ut någon annons eller något på honom då jag känner att jag nog skulle vilja spara honom till frysen då tuppköttet är slut. Men om någon skulle behöva en tuppis så går de såklart före så han får fortsätta vara en glad tuppis.

Den tredje kanske jag ska behålla "som den nya" efter den jag släppte iväg som skulle stannat egentligen då denna kyckling kommer från samma grupp (min blandgrupp, känner att jag vill ha någon ny ungtupp från den o sätta in). Smockade under ett gäng blandgruppsägg från mina äldsta barndomshönor med flit i hopp om att det skulle titta ut någon fin kille.
Hos min pojkvän står däremot säkert ett 10-tal tuppar som ska bort igen.

Även om han också fått sålt några blandisar. Tror orsaken till att han får fler grabbar är för att han säljer inte bort dagsgamla kycklingar som jag gör. Jag kläcker en hög, säljer bort en större del och behåller en mindre där man brukar ha turen att det visar sig vara hönor. Han kläcker kanske 30st och föder upp de så är hälften tuppar.
Oj... Varför har jag förmågan att göra om en från början tänkt enkelt inlägg till en halv novell... ._.''

Hoppas det har gått bra iaf. då jag antar att det är över nu och tänkt på de första meningarna jag skrev där ovan.