Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prissättning tackor?  (läst 1281 gånger)

Falin

• -
Prissättning tackor?
« skrivet: 01 aug-11 kl 13:59 »
Jag tänker minska ner lite på fårflocken till hösten, och sälja några av tackorna. Det är köttraskorsningar födda -10, har lammat en gång och är (förhoppningsvis!) dräktiga igen. M3 och fria från fotröta. Men vad är ett vettigt pris?

Luppa

• Norrbotten
SV: Prissättning tackor?
« Svar #1 skrivet: 01 aug-11 kl 14:02 »
Vad är det för raser, och hur pass "rena" är de? Det är ju lite skillnad på en som är 25% av fyra olika raser, och en som är nästan ren.
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Falin

• -
SV: Prissättning tackor?
« Svar #2 skrivet: 01 aug-11 kl 14:09 »
Jag har inte riktigt bestämt ännu vilka individer det blir, men de flesta är texel-finull i tvåraskorsning. Det finns några andra också med suffolk och dorset-inslag också, där det är treraskorsningar. Alla baggar som är fäder är renrasiga, mammorna är antingen renrasiga eller tvåraskorsning.

De är betäckta med suffolk hela gänget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser