Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det för en Tupp/höna ( 9v.)????  (läst 1581 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
Vad är det för en Tupp/höna ( 9v.)????
« skrivet: 01 aug-11 kl 21:42 »
Hej!

Köpte dagsgamla Kycklingar (Svensk Dvärg) för 9 veckor sedan och en är inte en Svensk Dvärg, men vad är det för en sort? tycker han har lite skägg!.

tacksam för svar
Patrizia
« Senast ändrad: 01 aug-11 kl 21:46 av murrelina-01 »
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad är det för en Tupp/höna ( 9v.)????
« Svar #1 skrivet: 01 aug-11 kl 21:57 »
Har den stjärt eller saknar den stjärt? Att den är som "rund" där bak bara? Skulle kunna vara en araucana eller iaf. blandras med araucana. :) Och ser ut som en höna.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 01 aug-11 kl 21:59 »
Har den stjärt eller saknar den stjärt? Att den är som "rund" där bak bara? Skulle kunna vara en araucana eller iaf. blandras med araucana. :) Och ser ut som en höna.
hoppas att det är en höna ! har ingen Stjärt hon är runt bak!
« Senast ändrad: 01 aug-11 kl 22:02 av murrelina-01 »
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 01 aug-11 kl 22:02 »
Då skulle det nog kunna vara en araucana. ;D Rumplös, skägg, ärtkam, glatta ben (? kan ej se några fjädrar på fötterna på fotot ni postat iaf). Ni kan inte höra med säljaren vad den har för andra raser i övrigt än svensk dvärg? Då får ni ju säkert veta om det kan vara en araucana. :) Men om det inte är en ren araucana så är jag väldans säker på att rasen är iblandad iaf. :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 01 aug-11 kl 22:06 »
Då skulle det nog kunna vara en araucana. ;D Rumplös, skägg, ärtkam, glatta ben (? kan ej se några fjädrar på fötterna på fotot ni postat iaf). Ni kan inte höra med säljaren vad den har för andra raser i övrigt än svensk dvärg?

Jag ska ringar honom i morgon, men jag vet att han sålde massa olika raser men också araucana så det kan stämma! tack för hjälpen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser