Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ge henne nya kycklingar??  (läst 913 gånger)

tobotroll

• Uppland
    • Tobotroll
Ge henne nya kycklingar??
« skrivet: 04 aug-11 kl 22:47 »
Min ena sussexhöna fick bara 1 kyckling som hon har vaktat som en hök men idag var oturen framme och den hade drunknat i vattenskålen :'( Nu ligger hon ihop med en av de andra sussexhönorna som också har bara 1 kyckling och lockar och pockar och försöker få den att krypa in under vingarna på henne vilket gör att mamman blir sur..
Ska man testa och skaffa några små och stänga in henne med och se om hon vill ta sig an dom eller går det över??
Ju fler desto bättre:)

ixi

• Västergötland
SV: Ge henne nya kycklingar??
« Svar #1 skrivet: 05 aug-11 kl 18:01 »
Åh vilken otur med den lille!

Jag hade helt klart köpt ett gäng småttisar och lagt dem under henne en mörk natt, på morgonen tippar jag att hon tror att det är hennes egna efterlängtade små  ;D

Lycka till!
"The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong." M. Gandhi

tobotroll

• Uppland
    • Tobotroll
SV: Ge henne nya kycklingar??
« Svar #2 skrivet: 06 aug-11 kl 17:06 »
Det löste sig ändå, nu har hon och den andra hönan blivit sams så nu springer hennes parvel omkring med två mammor som passar upp på den. Så när den ena vill äta så kryper den bara under den andra istället.
Jättegulligt att se :)
Ju fler desto bättre:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

191 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser