Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur kallt klarar dom?  (läst 2609 gånger)

TheoA

• Södermanland
Hur kallt klarar dom?
« skrivet: 06 aug-11 kl 23:04 »
Jag skulle vilja ha vaktlar och duvor ihop i en utevoljär. 5 vaktlar skulle vara bra. Skulle de klara en vinter som de som nu har vart? (uppemot 25 minus) ? Annars så måste jag väl fixa lekstugan till de.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Hur kallt klarar dom?
« Svar #1 skrivet: 07 aug-11 kl 11:08 »
Jag känner flera som har sina japanska vaktlar utomhus hela vintrarna, och faktiskt, så blir vaktlarna äldre då!

oftast blir vaktlar ca 2-3 år gamla, men de som jag hört har sina ute får vaktlar som blir 4-5 år gamla i vissa fall.

Om det är en slump, eller om de faktiskt blir äldre om de går ute, vet jag inte.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 08 aug-11 kl 08:23 »
Det kanske är så att dessa utevaktlar inte värper under vintrarna? Vaktlar som sprutar ägg året runt, ett så gott som varje dag lär ju bli "utnötta" mycket snabbare än de som får en långvila.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 08 aug-11 kl 11:38 »
Det kanske är så att dessa utevaktlar inte värper under vintrarna? Vaktlar som sprutar ägg året runt, ett så gott som varje dag lär ju bli "utnötta" mycket snabbare än de som får en långvila.
Kan nog ligga något i det ja, för på vintern värper inte utevaktlarna. För kallt :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

carrrrrooooo

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 11 aug-11 kl 22:12 »
Men om man ska ha Japanska vaktlar ute på vintern, behöver dom inte ha en isolerad bo-del? eller klarar dom sig utan det?.. Man kanske kan lägga massa halm i deras hus så klarar dom sig? Hur har ni det till era japanska vaktlar?
Ha en underbar dag! :)
// Carro

TheoA

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 12 aug-11 kl 19:54 »
Skulle det gå att ha dem i en kaninbur/trekantsbur på sommaren, och i hönshuset i en egen bur på vintern? skulle göra det enklare för mig..  funderar på 4/5 hönor och en tupp.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Dela detta:

* Inloggade just nu

390 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser