Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utfodring av ällingar  (läst 1469 gånger)

Squig

• Västergötland
Utfodring av ällingar
« skrivet: 07 aug-11 kl 12:57 »
Hej!

Nu är våra ällingar mellan 1-3 dygn. De äter som bara den. Ska de ha fri tillgång till mat??

Nu har jag fyllt på mat med några timmars mellanrum men ser till att de alltid har vatten. De äter startfoder.
Ägare till bohuslän-dals svarthöna och svensk gul anka i genbank.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Utfodring av ällingar
« Svar #1 skrivet: 07 aug-11 kl 13:03 »
Alla bebis djur oavsett art ska ha fri tillgång på mat o vatten .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Squig

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 07 aug-11 kl 13:05 »
Ok. Då blir det till att ställa ner en större skål...    :)
Ägare till bohuslän-dals svarthöna och svensk gul anka i genbank.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 07 aug-11 kl 13:18 »
Jag använder frisbees med en tung sten på i mitten åt alla mina bebisar oavsett ällingar kycklingar eller hundvalpar faktiskt *S*
Funkar så super bra  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

342 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser