Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När släppa ut marankycklingar med resterande höns?  (läst 985 gånger)

Xoot

• Gäst
När släppa ut marankycklingar med resterande höns?
« skrivet: 08 aug-11 kl 16:49 »
De är runt 2månader nu och går fortfarande i egen bur med sin kycklingmamma.
Tycker faktiskt att alla är ganska stora.. Typ som en halv maranhöna fullvuxen.

Vågar man släppa ut alla med sin kycklingmamma till alla fullvuxna höns med tupp som är lagom tuffa?
Misstänker att där finns iaf en tupp bland kycklingarna. Åker denna på stryk direkt av tuppen?  :-\

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: När släppa ut marankycklingar med resterande höns?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-11 kl 17:05 »
Behöver inte alls hända att någon får stryk. Det beror på hur könsmogen den lilla tuppen är?
jag släppte in flera fyramånaderstuppar med de äldre samt unghöns också  - väntade på värsta slagsmålen - inget hände....  ???
Och mina tuppar är tuffa mot varandra.

Jag tycker det är bättre du får in dem med mamman så fort som möjligt nu innan de blir för stora så kanske de ändå inordnas någorlunda naturligt utan att hamna i alltför mycket hackning. Testa när du är hemma och se vad som händer. Flytta in dem på kvällen på pinnen.
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser