Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En liten solskenshistoria  (läst 1339 gånger)

tranicos

• Västergötland
En liten solskenshistoria
« skrivet: 08 aug-11 kl 19:38 »
Igår försvann en av mina fina hönor från trädgården när de var ute på äventyr. Jag tänkte att hon kanske blivit skrämd av något och flaxat över staketet och ut på ängen bakom vårt hus. Jag letade länge och väl men gav till slut upp och hoppades att hon skulle överleva natten om hon nu inte redan fallit offer för något rovdjur. I morse gick jag upp tidigt och hoppade att hon skulle ha hittat hem men tji fick jag.

MEN när jag kom hem idag berättade min sambo att två små flickor hade ringt på med hönan i famnen och frågat om den var våran. Den hade traskat runt på vägen utanför deras hus och verkat ganska tillfreds ändå.

Måste vara jobbigt när man har en frisyr som hindrar en från att veta vart man är.  ::)

Tyvärr vet jag inte vad det var för flickor men jag ska se om jag inte kan luska reda påt och ge dem en peng eller lite godis som tack. :)

petra 08

• Södermanland
SV: En liten solskenshistoria
« Svar #1 skrivet: 08 aug-11 kl 19:44 »
Hahaha, viken sötnos! Härligt att hon kom tillrätta, förstår verkligen att det är svårt att hitta hem med den frillan ;).
Lever med man och 2 barn och alla djur. Hund, katter, kaniner ,höns ,löpankor och vaktlar..

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #2 skrivet: 08 aug-11 kl 19:58 »
Åhhh, sitter just och bläddrar i boken "hönsraser" och har blivit lite begaistrad i höns med mössor, men undrade om de var rasen för mig. Kanske det här är ett tecken.... ;)

Du får väl ge flickorna ett varsitt påskägg.

tinna.m

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 08 aug-11 kl 22:13 »
Jösses! Även en blind höna kan hitta hem(fast med hjälp då..)
Sött blindstyre och gulliga flickor. Grattis!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser