Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skit höns  (läst 1050 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
Skit höns
« skrivet: 10 aug-11 kl 17:54 »
Skit höns har jag  >:(.. nu e jag riktigt sur hade ju ägg i kläckarn som va ett par dagar kvar på ca 5-6 dagar samtidigt så har jag 3 sur hönor som vägrade sluta ruva, så  jag tänkte äh va f.. dom får dela på äggen då och ruva fram dom så gör dom någon nytta när dom ändå bara ska ligga, och vad gör dom jo dom ligger ihjäl dom har nu varit ute och tagit bort 4 st mosade ägg med kycklingar i dom höll på att kläckas 1 höna hade 3 som klarade sig och 2 mosade ägg, 2e i som kläckts och 1 mosad, 3e har jag ej lyft på.           tacka fan för att lantraser e utrotningshotade
och vilken tur man har en riktig kläckare jag menar 3-4 kyckligar av 10 ägg på 21 dagar kommer man ju inte långt med
sorry behövde bara ventilera mej lite
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Nina K

• Skåne
SV: Skit höns
« Svar #1 skrivet: 10 aug-11 kl 18:10 »
Jag skulle ha låtit dem kläckas i kläckaren och sedan lagt kycklingarna 2dagar gammla under hönan på kvällen. De kläcks säkert och jag slipper värmelampan på elräkningen. Vad har du för hönor? Tung ras eller. De brukar vara klumpiga.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Skit höns
« Svar #2 skrivet: 10 aug-11 kl 18:21 »
svart höns (står i profilen) min erfarenhet är att det är bättre att dom ligger under hönan när det kläcks då stöter hon inte bort dom,, men nu liggs dom ihjäl ist.
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser