Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsapotek och annat hokus pokus.  (läst 1847 gånger)

pita

• -
Hönsapotek och annat hokus pokus.
« skrivet: 11 aug-11 kl 09:25 »
Hej!
Sitter flera gånger i veckan och läser om alla frågor, råd och goda tips. Inser att det finns så många människor med massor av kunskap :D Fast allt står ju på så många olika ställen, gamla och nya trådar. Skulle man inte kunna få allt på samma ställe? det kanske finns nån liknande tråd nånstans?

Vad är bra att ha hemma?
Läste från någon i det norska landet att det finns Baycox isf esbetre. Det har jag aldrig hörts talat om :-[
Sulfa skriver någon om
blåbär mot diareer
massage vid stopp i kvävan
Hästsalva, klövervaselin utblandat med fotogen, vapenfett och jag vet inte vad mot fotkvalster
kalk, dermagall F, etotal  mot röda kvalster
avmaskning av höns
sårvård
värpnöd

mm mm allt man kan tänka sig. Både fördelar och nackdelar

Jag kan tänka mig att alla har tagit bort en och annan höna i onödan, det känns så iaf när man läser om alla naturmedel och dyligt

Allt man kan tänka sig för att hjälpa våra äggläggande hönor, givetvis tuppar med ;D
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

Tailin

• Uppland
SV: Hönsapotek och annat hokus pokus.
« Svar #1 skrivet: 15 nov-11 kl 19:46 »
*putt upp*
Jag skulle också vilja ha det samlat...
Problem är bara möjligheter i arbetskläder

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hönsapotek och annat hokus pokus.
« Svar #2 skrivet: 15 nov-11 kl 19:57 »
Den givna platsen för detta är i Handboken. Om ingen skrivit om detta ännu, så är det ju bara att börja att samla denna information, så att den blir lätt för alla att ta del av.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser