Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knytkalas  (läst 2032 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
Knytkalas
« skrivet: 18 aug-11 kl 13:40 »
Hej vi ska på kalas i grannens lada och alla ska ta med egen mat men vad kan man göra klart innan som fortfarande är varm en ca timme senare, vi är allätare
tips mottages gärna
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Znibban

• Skåne
SV: Knytkalas
« Svar #1 skrivet: 18 aug-11 kl 19:11 »
Hej vi ska på kalas i grannens lada och alla ska ta med egen mat men vad kan man göra klart innan som fortfarande är varm en ca timme senare, vi är allätare
tips mottages gärna
Måste det vara varmt?
En sallad med kall kokt potatis, squash, gurka, tomat, mangold, oliver, lite nötter och örter. Kall stekt kyckling, eller tonfisk, eller räkor ägg & majonäs, kalla kokta makaroner och en massa örter, dill, persilja...
Ett nybakt bröd till. ;D
Du jag är nog lite hungrig
Ha en härlig fest

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #2 skrivet: 18 aug-11 kl 19:13 »
Måste det vara varmt?
En sallad med kall kokt potatis, squash, gurka, tomat, mangold, oliver, lite nötter och örter. Kall stekt kyckling, eller tonfisk, eller räkor ägg & majonäs, kalla kokta makaroner och en massa örter, dill, persilja...
Ett nybakt bröd till. ;D
Du jag är nog lite hungrig
Ha en härlig fest

asg  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

LimJans

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 26 aug-11 kl 14:49 »
Paj med nån smarrig fyllning? Linda in den i folie så är den inte iskall efter en timme.

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser