Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Springmask  (läst 1375 gånger)

Elvan

• Bohuslän
Springmask
« skrivet: 22 aug-11 kl 08:43 »
Jag har gotlandskaninungar som går i uteburar och som jag hade tänkt slakta nu i dagarna. Hursomhelst såg jag att det var lite springmask i avföringen. Är det ett problem om man skall äta dem. Det är nog ganska lite, för jag ser det inte varje dag utan bara ett par ggr under senaste veckan. Kaninerna verkar inte påverkade, och är hyfsade i hullet. Åtminstone lika sin mamma i samma ålder.

Om man avmaskar, påverkar det köttsmaken?
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
SV: Springmask
« Svar #1 skrivet: 22 aug-11 kl 12:47 »
Det finns tidigare trådar om samma sak, och om jag inte minns fel så är svaret att man inte avmaskar slaktkaniner.
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Elvan

• Bohuslän
SV: Springmask
« Svar #2 skrivet: 25 aug-11 kl 10:27 »
Tack för svaret. Jag måste ha missat de trådarna när jag gjorde en snabbsökning =/
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser