Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Den minst avancerade kläckaren  (läst 15686 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
SV: Den minst avancerade kläckaren
« Svar #40 skrivet: 15 sep-11 kl 11:11 »
Aha, okej vad synd... Okej, Det gör jag då.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #41 skrivet: 15 sep-11 kl 15:28 »
Men fasen...jag har fixat så jag kan bo hos en kompis under flytten, men nu när det problemet är löst, samt nu när jag byggt en liten låda med spån, varm lampa, kollat tempen, köpt mat och skålar, då lyser jag äggen nu idag och ser något. Ett av dem har slutat växa, och jag ser inte några rörelser. Det är mycket bekymrande. De har båda haft det lika varmt, lika fuktigt, och det andra mår bra. Jag tror det kommer kläckas inom 48 timmar, för det ägget är helt fullt nu, men jag ser hur det rör sig i det. Märkte redan för en dag sedan att ett ägg låg lite efter, men tänkte inte mycket på det.
Jag låter ägget ligga så länge, men har någon en kompis, ifa det bara blir en kyckling? Kan man köpa dagsgamla hönskycklingar någonstans eller har någon en vaktel kyckling?

Perkile så besvärligt, inte för mig, inte alls för mig, men jag vill ju att allt ska vara bra åt de små liven.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #42 skrivet: 15 sep-11 kl 17:45 »
Nej, vad tråkigt. Hoppas den andra klarar sig ut.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #43 skrivet: 15 sep-11 kl 18:37 »
Jag har kläck här på onsdag ,, kanske nån dag tidigare men kolla med Pippilutt hon har vaktlar .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #44 skrivet: 17 sep-11 kl 11:38 »
Idag blir den stora dagen, dag nummer 17. Hoppas verkligen att det blir en liten bäbis från ena ägget inom 24 timmar...jag drömde inatt att det kläcktes och att det var en gul liten vaktel kyckling som kom ut :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #45 skrivet: 17 sep-11 kl 12:25 »
Kolla nu vem som har småvaktelbebisar så du kan skaffa en kompis på en gång :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #46 skrivet: 17 sep-11 kl 12:28 »
Kolla nu vem som har småvaktelbebisar så du kan skaffa en kompis på en gång :)
Jag mailade personen som jag blev tippsad om, men fick inget svar :( vet ni någon som har bäbisar?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #47 skrivet: 17 sep-11 kl 12:40 »
Kolla igen om pippilutt har , ibland kommer inte medelandena fram har jag märkt .Kolla men Linkoso oxå eller enklast sätt in en annons att du vill ha tag på en pyttevaktelbebis snabbt.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #48 skrivet: 18 sep-11 kl 10:54 »
Komit någon liten ur ägget? Väntar med spänning!

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #49 skrivet: 18 sep-11 kl 13:15 »
Nej, den lilla håller mig väntande O_O Jag hoppas den mår bra där inne! Har korsat 17de dygnet och är nu inne på dygn nummer 18.
Dock sa någon till mig att man inte ska räkna det första dygnet...nehe...jaja, dygn 18 iaf. Kan tydligen ta upp till 19 dygn...usch, den är lite elak, bygga upp spänningen så här  ::)
« Senast ändrad: 18 sep-11 kl 14:33 av Bunnykit »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #50 skrivet: 18 sep-11 kl 15:01 »
Det kan gå några dagar över tiden i bland oxå , lyssna om du hör nåt .

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #51 skrivet: 18 sep-11 kl 15:04 »
Det kan gå några dagar över tiden i bland oxå , lyssna om du hör nåt .
Jag står och visslar och piper brevid den ibland för att uppmuntra den lite xD

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #52 skrivet: 18 sep-11 kl 15:08 »
Lägg den tätt intill örat o knacka lite med nageln o sen lyssna.Du ska höra den pipa ungefär dygnet innan kläck.

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #53 skrivet: 18 sep-11 kl 15:18 »
Lägg den tätt intill örat o knacka lite med nageln o sen lyssna.Du ska höra den pipa ungefär dygnet innan kläck.
Awee...jag hörde inget :( Ville inte ha den ute för länge heller, men får testa igen lite senare. Hoppas den mår bra där inne.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #54 skrivet: 18 sep-11 kl 15:31 »
Glöm inte att den inte ska vändas/vickas längre .
Om du lägger ägget på bordskivan så rullar den sej själv med rätt sida upp .
Nu på slutet behövs mera fukt oxå .

Det kan ta längre tid än du tror så vänta du ett tag till *S*

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #55 skrivet: 18 sep-11 kl 15:35 »
Ah, jag har ägget typ ståendes upp, lite snett, inte liggandes på sidan. Är det fel? :s den har haft den positionen hela ruvningen, jag vred den några gånger per gygn förut, men inte de senaste dagarna.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #56 skrivet: 18 sep-11 kl 16:19 »
När skall man sluta vända äggen? Tänker på både kycklingägg och vaktelägg nu.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #57 skrivet: 18 sep-11 kl 22:13 »
Man slutar vända hönsägg dag 18 vaktlar vet ja inte men antar de är 3 dagar före där med??

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #58 skrivet: 18 sep-11 kl 22:15 »
Det blir nog bara bra det *S*
Men fråga Linkoso föressten hon är bra på vaktlar .

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #59 skrivet: 19 sep-11 kl 13:20 »
Jag hör den inte pipa, men jag hör den kraffsa i ägget!! JAG HÖR DEN! O___O Den kommer! Jag hade nästan gett upp *gråta*

Dela detta:

* Inloggade just nu

205 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser