Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182382 gånger)

Dagen

• I skogens trädgård höra vi hemma.
    • Småland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #220 skrivet: 02 mar-12 kl 20:31 »
Jag vill också vara med i kedjan!

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #221 skrivet: 02 mar-12 kl 23:07 »
Men det ska väl nästan vara helt omöjligt att ett paket ska kunna försvinna. Man skriver väl avsändare på paketet och då ska ju posten i princip råka strimla sönder allt för att de ska slarva bort det?!!?

var likadant förra året, då gick det bara ett paket men det gick ett varv men på andra varvet så gick det plötsligt upp i rök.

det är faktiskt många paket som försvinner i posten, även om det står vem som skickat det. tyvärr. finns klåfingrigt folk på posten med och det är ju svårt att se vem som är den skyldiga.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

4-ever

• Skåne
« Svar #222 skrivet: 03 mar-12 kl 00:21 »
Jag skulle gärna vilja veta var det har varit sist! Paket B alltså. Känns som det bara försvunnit men ingen mer än jag tjatar och undrar om var det är o:)
Kanske den som haft paketet skulle kunna säga att de haft det i varje fall!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

tinna.m

• Skåne
« Svar #223 skrivet: 03 mar-12 kl 00:30 »
Jag har undrat länge.. var B-paketen är. Lena WB (nr 3 på listan tror jag) finns inte på forumet. Jag har frågat Christnaki via PM men inte fått svar. Nån som vet något?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tamate

• Jämtland
« Svar #224 skrivet: 03 mar-12 kl 00:55 »
har ni kollat med nuts om h*n haft den?
www.missneback.se

bonntösen

• Halland
« Svar #225 skrivet: 03 mar-12 kl 12:18 »
Jag har ju haft det och sen har vi det här:
En pippi pep att paket B snart e hos nuts.... :)
Någon som haft kontakt(PM) med nån längre ner på listan?
Ägare till två katter, åtta kaniner, sju hönor och en tupp.
Flickbebis född 16/1 2011.

4-ever

• Skåne
« Svar #226 skrivet: 03 mar-12 kl 13:55 »
Nu har jag skickat pm till nuts, K@rene och Marcuse.
Får väl se om vi får lösning på det "försvunna" paketet  ::)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #227 skrivet: 03 mar-12 kl 17:55 »

Jag har hållit ganska tyst om paket B, men det beror mest på att jag är heligt förbannad. Hade förhoppningar på att det skulle fungera smidigt och snabbt. Alla vill ju ha fröna fort och då tycker jag att det är självklart att man får iväg paketet så fort man kan till nästa. Funderar på att dra igång en egen lista och hoppas på bättre lycka. Ha som krav att man måste skriva när man lagt brevet på lådan. Helst även när det kommit fram för att kunna följa det. Ovisshet är inte kul. Inte ta med de som inte är seriösa. Men hur vet man det? Jag tycker att det är så självklart att behandla andra på samma sätt som man själv vill bli behandlad och kan inte tro att man går med på en sådan här lista utan att vara seriös.

Hoppas att ingen känner sig trampad på tårna. Jag lider nog av stor fröabstinens. Dessutom har hyresvärden kommit på att det är bra att byta fönster v 14. Var sjutton gör man med alla plantor som inte kan flytta ut. Sen kläckte ljushuvudena i torsdags ur sig att de ska sanera framsida och balkonger nästa vecka och hela balkongen ska tömmas. Var sjutton gör man av allt i en stor inredd balkong med bord, stolar, sittbänk, ett 20-tal hinkar, jord, kompost, 100-tals småkrukor. Dessutom är det ju vår där nu så där spirar redan rädisor, min lilla goji-planta och vitlök. De vill inte flytta in i 24 gradig värme dygnet runt och kan inte flytta ut än. Och hur ska jag överleva när jag inte får vädra varje dag.

Hoppas att paket B kommer till rätta.

4-ever

• Skåne
« Svar #228 skrivet: 03 mar-12 kl 19:48 »
Nej men usch vad trist att de kommer på att de ska göra sådant när det är den sämsta tiden för detta!!
Tycker de får betala för ett uppvärmt växthus till dig! Så att du kan få ha plantorna i lugn och ro där!

Vad gäller paketet! SUCK säger jag bara. Tydligen har det ju inte varit hos dig ännu......
Så jag kommer ju inte få det som en överraskning på måndag  :(

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #229 skrivet: 03 mar-12 kl 20:26 »
Om någon medvetet knycker hela frösamligen tycker jag att det är förbannat ruttet speciellt mot Christina som lagt ner oändlig energi på att få det att funka!

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #230 skrivet: 03 mar-12 kl 20:32 »
Jag föreslår att ni inte spekulerar om vad som hänt, utan väntar tills ni har fakta.

tinna.m

• Skåne
« Svar #231 skrivet: 03 mar-12 kl 21:13 »
 :)
Jag föreslår att ni inte spekulerar om vad som hänt, utan väntar tills ni har fakta.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tamate

• Jämtland
« Svar #232 skrivet: 03 mar-12 kl 21:54 »
Jag har hållit ganska tyst om paket B, men det beror mest på att jag är heligt förbannad. Hade förhoppningar på att det skulle fungera smidigt och snabbt. Alla vill ju ha fröna fort och då tycker jag att det är självklart att man får iväg paketet så fort man kan till nästa. Funderar på att dra igång en egen lista och hoppas på bättre lycka. Ha som krav att man måste skriva när man lagt brevet på lådan. Helst även när det kommit fram för att kunna följa det. Ovisshet är inte kul. Inte ta med de som inte är seriösa. Men hur vet man det? Jag tycker att det är så självklart att behandla andra på samma sätt som man själv vill bli behandlad och kan inte tro att man går med på en sådan här lista utan att vara seriös.

Hoppas att ingen känner sig trampad på tårna. Jag lider nog av stor fröabstinens. Dessutom har hyresvärden kommit på att det är bra att byta fönster v 14. Var sjutton gör man med alla plantor som inte kan flytta ut. Sen kläckte ljushuvudena i torsdags ur sig att de ska sanera framsida och balkonger nästa vecka och hela balkongen ska tömmas. Var sjutton gör man av allt i en stor inredd balkong med bord, stolar, sittbänk, ett 20-tal hinkar, jord, kompost, 100-tals småkrukor. Dessutom är det ju vår där nu så där spirar redan rädisor, min lilla goji-planta och vitlök. De vill inte flytta in i 24 gradig värme dygnet runt och kan inte flytta ut än. Och hur ska jag överleva när jag inte får vädra varje dag.

men om dom tvunget vill renovera nu så måste dom ju hitta en lösning till dian växter eller så vänta ill senare, eller? kolla med hyreslagen vad som gäller men det kan ju omöjligt vara upp till dig att hitta en lösning på växterna. syret får du nog stå ut med och försöka öppna ett fönster istället, tyvärr.
www.missneback.se

nuts

• you reap what you sow
    • -
« Svar #233 skrivet: 04 mar-12 kl 03:54 »
paket B landade hos mig förra veckan!!! skickades vidare i början av den här veckan. har varit utan internet, och det är fortfarande väldigt ostabilt, så jag ber om ursäkt jag inte uppdaterat er.. :(
det var sjukt kul att få brevet, sprängfyllt med alla möjliga fröer!! hoppas man får vara med på en till runda nån gång :D

bonntösen

• Halland
« Svar #234 skrivet: 04 mar-12 kl 07:35 »
Halleluja ;)

UNDERBART!

Nu ska här firas och kollas på Vasaloppet!!!
Ägare till två katter, åtta kaniner, sju hönor och en tupp.
Flickbebis född 16/1 2011.

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #235 skrivet: 04 mar-12 kl 07:52 »
paket B landade hos mig förra veckan!!! skickades vidare i början av den här veckan. har varit utan internet, och det är fortfarande väldigt ostabilt, så jag ber om ursäkt jag inte uppdaterat er.. :(
det var sjukt kul att få brevet, sprängfyllt med alla möjliga fröer!! hoppas man får vara med på en till runda nån gång :D

Nuts vara utan internet är öken! För väl att paketet inte changhajats av brevbäraren  ;D !

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #236 skrivet: 04 mar-12 kl 10:25 »

Sitter också och väntar på fröna... :(  Olustigt. Under sportlovsvekan skulle sådden har kommit igång och jag vet inte om något från  nya paketet skulle ner i jorden (säkert!!)   :'(

vicky,

om du behöver plats för dina plantor så de inte dör under fönstbyten packa ner de i bilen och kom över till  mig med sakerna.. synd när allt arbete är förgäves och man måste ser på när det förstörs. Vi bygger gästrum med 2 stora fönster mot ö och s. Rummet kan värmas med elradiator om det behövs och det är ljusaste rum i hela huset.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #237 skrivet: 05 mar-12 kl 13:12 »
Höll andan tills jag läste igenom alla meddelanden från de senaste 3 veckorna. Från glädje gick jag till panik...ilska och sen pusta jag ut. Har varit i Egypten och sen i Athen utan data men nu sitter jag på färjan hem till min lilla ö! Ni får inte göra sådär!! :P Orsaka panik i "onödan".....
Tempo nu alla så alla hinner så innan det e för sent!! Jag har en plan till de nya kedjorna som kommer startas när paketen är hemma igen. Meddelar er så snart de e i mål vad jag funderar på. :)
Just nu toklänktar jag att få krama min hund, gosa med mina höns och klappa på mina blommor! :) Och nyfiken e jag med hur landet ser ut. Har varit kallt och tom lite snö en dag när vi var borta. Hua! Men potatisarna borde klarat sig och kanske e de klara att skörda.
Kram till er alla så hörs vi snart!!!
Ps....att paketet kan fasta 2-3 dagar per person e förståeligt då det e många frön att gå igenom...MEN....gör så gott ni kan och försök att skicka vidare snabbt och SKRIV när ni har fått paketet så vi alla vet vart vi e. E själv känd för att ha dåligt tålamod så jag förstår er alla! :)

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #238 skrivet: 05 mar-12 kl 13:43 »
Höll andan tills jag läste igenom alla meddelanden från de senaste 3 veckorna. Från glädje gick jag till panik...ilska och sen pusta jag ut. Har varit i Egypten och sen i Athen utan data men nu sitter jag på färjan hem till min lilla ö! Ni får inte göra sådär!! :P Orsaka panik i "onödan".....
Tempo nu alla så alla hinner så innan det e för sent!! Jag har en plan till de nya kedjorna som kommer startas när paketen är hemma igen. Meddelar er så snart de e i mål vad jag funderar på. :)
Just nu toklänktar jag att få krama min hund, gosa med mina höns och klappa på mina blommor! :) Och nyfiken e jag med hur landet ser ut. Har varit kallt och tom lite snö en dag när vi var borta. Hua! Men potatisarna borde klarat sig och kanske e de klara att skörda.
Kram till er alla så hörs vi snart!!!
Ps....att paketet kan fasta 2-3 dagar per person e förståeligt då det e många frön att gå igenom...MEN....gör så gott ni kan och försök att skicka vidare snabbt och SKRIV när ni har fått paketet så vi alla vet vart vi e. E själv känd för att ha dåligt tålamod så jag förstår er alla! :)

Välkommen tillbaks härmed! Hoppas resan varit rolig/intressant/avkopplande/.....

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #239 skrivet: 05 mar-12 kl 18:18 »
Nu är paket A hos posten

Dela detta:

* Inloggade just nu

232 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser