Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182453 gånger)

vicky-g

• Västmanland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #320 skrivet: 30 mar-12 kl 15:45 »
JAAAAAA! Jag vill ha Sötflockel. Vet inte hur många gånger jag sått, men lyckas aldrig. Skam den som ger sig.  :P Så jag hoppas det ligger några frön kvar när det paketet kommer till mig. Annars ser jag det som en vink från ovan att det kanske är dags att ge sig.  ;D Nu åter till frösorteringen... vad är dags att för-så nu...  :D

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #321 skrivet: 31 mar-12 kl 03:48 »
vicky sötflockel är jättelätt, så bara 2 och lägg på en vått bädd av jord (jag sådda i barnmatburk) sedan sätter du den i ett fönster. spraya över vatten då och då. dom tar sig jättebra och fort växer dom och oerhört söt =)
men dom är ganska dyr i inköp men tacksamma och väääldigt söt =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

djeen

• Ångermanland
« Svar #322 skrivet: 01 apr-12 kl 11:57 »
JAAAAAA! Jag vill ha Sötflockel. Vet inte hur många gånger jag sått, men lyckas aldrig. Skam den som ger sig.  :P Så jag hoppas det ligger några frön kvar när det paketet kommer till mig. Annars ser jag det som en vink från ovan att det kanske är dags att ge sig.  ;D Nu åter till frösorteringen... vad är dags att för-så nu...  :D

Jag la i sötflockel-frön i paket A när det var hos mig, så det kanske finns kvar i cirkulationen och når dig om vi kastar om paketen. Vilket jag förresten hoppas vi gör! Vart är paket A nu?

Mina sötflockel-plantor från i fjol växer bra. De verkar vara tröga att gro. Jag satte massor av frön och tre av dem grodde. Men som sagt, de som grodde växer på bra. Jag håller på att experimentera och ta sticklingar från dem. Första försöket gick inte så bra, men jag tror det andra försöket lyckades. De lever i alla fall, så jag hoppas de rotat sig.

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #323 skrivet: 02 apr-12 kl 13:16 »
FRÖ NEWS!!!!!

Hej på er!!!
A listan landade ÄNTLIGEN hos mig i fredags och den e postad vidare idag.... vart???.... Jo, det ska jag tala om för er....

När jag startade kejan så visade väldigt många ett intresse av att vara med. Skitkul!!!! Men det innebar oxå att det tar tid för paketen att komma till alla. Sakta men säkert så verkar det nu som att båda listorna har tagit sig ett varv och jag e bara så lycklig att det har funkat och att paketen ej kommit bort!!
A listan och B listan ska självklart byta plats med varandra. Efter att det är gjort så startar vi på nytt igen och då blir det TRE listor!!!
Så redan nu kan nya intresserade anmäla sig men man bör vara medveten om att paketen kommer att dröja!!!
Ska man vara med på denna frökedja så ska man vara AKTIV på alternativ och MEDDELA på forumet när man får paketen så att ALLA vet vad som sker.
Om någon har klagomål eller frågor så är ni välkomna till mig. Gnäll och "skitsnack" kan ni oxå ta med mig. Nu e det jag som e diktatorn och jag som bestämmer vilka som ska vara med etc etc etc. :P  >:D

Jag hoppas ni alla mår toppen och att våren kommit till Sverige. Om inte så boka en resa till mig. Här e det vååååår!

A listans frön skickas till B listan enligt följande ordning: (INGA fler kan tryckas in)
Vicky-G + Januschka
Jakobsson (ny adress saknas!!)
Lotta Luvin
4 ever
Anemona
Tinna.m
Mitt Utopia
Kalle H
Bonntösen
K@rene

Det var allt för tillfället. Nu ska jag ut och peta med frön.  8)

4-ever

• Skåne
« Svar #324 skrivet: 02 apr-12 kl 15:22 »
Jag har fått ett paket idag:) :):)
Ska sätta mig med det och kolla igenom det alldeles strax :)
Vet inte om jag hinner med att lägga det på lådan idag, de tömmer den kl 17 inne i byn :(
Men i morgon är det på väg till nästa garanterat!!!
Och Nej, vi har ingen vår här idag precis. Snöade som bara den här innan idag :(
Så Christinaki, du kan nog få hur många som helst på besök ;)

Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

djeen

• Ångermanland
« Svar #325 skrivet: 02 apr-12 kl 16:04 »

A listan och B listan ska självklart byta plats med varandra. Efter att det är gjort så startar vi på nytt igen och då blir det TRE listor!!!
Så redan nu kan nya intresserade anmäla sig men man bör vara medveten om att paketen kommer att dröja!!!
Ska man vara med på denna frökedja så ska man vara AKTIV på alternativ och MEDDELA på forumet när man får paketen så att ALLA vet vad som sker.

Hurra! Jag vill vara med både att få paket B + i nästa vända när det är tre listor!

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #326 skrivet: 02 apr-12 kl 16:15 »
Ja jag vill också vara med på alla möjliga tänkbara listor!  ;D
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

4-ever

• Skåne
« Svar #327 skrivet: 02 apr-12 kl 18:02 »
Paketet med fröer hann inte med posten, men är hos Anemona idag ;)
Mannen min körde leverans till Anemona och lämnar det där just nu.
Det innebär ju att vi "tjänar" in en dag på skickandet, nästa på listan får det lika fort ändå, men Anemona hinner "mellan".
Snart är vår lista till sin slutstation *jippie*
Och som det ser ut så får jag ju snart ett nytt paket  ;D
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #328 skrivet: 02 apr-12 kl 18:10 »
Ja, hurra, nu är paketet hos mig, fick det precis!!  :D
Det hinner inte vidare ikväll, men ska skickas till Tinna.m imorgon om allt går som det ska...!!

Nu dags för lite julafton i begynnande påskveckan...!!  ;D

Eller, förresten, det är Maimiti först och sedan Tinna.m.....?
« Senast ändrad: 02 apr-12 kl 18:13 av Anemona »
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

tinna.m

• Skåne
« Svar #329 skrivet: 02 apr-12 kl 19:25 »
Jepp! Maimiti ska du skicka till!
Jag ska skicka till Santorini!  :D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #330 skrivet: 02 apr-12 kl 19:41 »
jag är tacksam för se paket b när det går runt i a =) men sedan känner jag att jag vill vänta till nästa säsong för ny frökedja. så går fröerna runt direkt nu så hoppar jag till nästa. har så himla mycket med frö för ögonblicket och så himla lite tid =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Anemona

• Skåne
« Svar #331 skrivet: 03 apr-12 kl 14:27 »
Hej alla glada!  :D
Nu är paketet postat och på väg till Maimite!

Någon sötfockel hittade jag inte, men tack alla, för alla fina frön!!!  :D
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

MittUtopia

• Skåne
« Svar #332 skrivet: 04 apr-12 kl 17:14 »
Hur ser hela aktuella listan ut?
Hit har paketet inte kommit ännu... :(
-Ditt liv är summan av alla dina val-

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #333 skrivet: 04 apr-12 kl 22:20 »
Hur ser hela aktuella listan ut?
Hit har paketet inte kommit ännu... :(

Om du läser lite högre upp så har jag skrivit en hel del. Vill du veta HELA listan så kan jag säga att vi e uppe i 27st fröälskare!! Så som jag skrev i mailet till dig när du visade intresse så kommer det att dröja innan du får paketet. Detta gäller alla nya!! Det är därför jag ska göra en tredje lista när denna är i mål men bara för att vara snäll satte jag in både dig och Kalle i "gamla" listan. :)

Anemona

• Skåne
« Svar #334 skrivet: 05 apr-12 kl 12:43 »
Maimite, har paketet kommit fram??  ???

vicky-g

• Västmanland
« Svar #335 skrivet: 05 apr-12 kl 14:15 »
Paketet är här! A fröna som är på B-listan  ;D

4-ever

• Skåne
« Svar #336 skrivet: 05 apr-12 kl 14:55 »
Paketet är här! A fröna som är på B-listan  ;D
Ååå vad kul!!
Då får jag snart nya fröer IGEN  ;D
Gud vad min man kommer att bli glad  :-[

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #337 skrivet: 05 apr-12 kl 15:00 »
Oj shit vad fort det gick!!! Fan vad bra!!! Juuuubel!!!
Glad påsk på er alla!

4-ever

• Skåne
« Svar #338 skrivet: 05 apr-12 kl 15:05 »
Glad påsk och TACK till dig Christinaki!!!

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #339 skrivet: 05 apr-12 kl 17:50 »
Glad påsk och TACK till dig Christinaki!!!
'

Instämmer!

Dela detta:

* Inloggade just nu

205 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser