Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182451 gånger)

vicky-g

• Västmanland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #680 skrivet: 25 mar-13 kl 15:10 »
Måste bara fråga... har alla i alla listor fått munhäfta????
Förlåt för mitt bordusa uttalande.. men det känns.... dött  :-[

Du är inte bordus  ;D Jag undrar samma sak. Meningen är ju att alla ska tala om när det kommer och när det går för att vi alla ska kunna följa och man lättare ska se om posten börjar krångla. Att någon glömmer att antingen säga till när det kommer eller går är väll mänskligt, men att varenda kotte sitter och kniper näbb är konstigt. Det tråkiga är att det verkar som flera inte bara kniper näbb utan även sitter på paketen ovanligt länge. Tråkigt när det inte rullar på. Vi vill ju alla ha frön i mängd och ordspråket att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad kanske vissa borde fundera på.

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #681 skrivet: 25 mar-13 kl 16:18 »
Rosa paket fortfarande borta. Gul paket skickat i fredags.  :-\

vicky-g

• Västmanland
« Svar #682 skrivet: 26 mar-13 kl 13:04 »
Tråkigt på rosa, men kul att veta att det gula kommit igång. Hoppas det snabbt kommer fram som det ska.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #683 skrivet: 26 mar-13 kl 14:29 »
Satte ihop ett nytt rosa paket med 22 olika sorters fröer. Bättre än inget. Så nu e ALLA listor igång.

Tillägg. Jag ger ALDRIG upp. Hur många skogstroll som än härjar och käkar upp fröpaket så ska jag tänker jag inte sluta skicka dem!
« Senast ändrad: 26 mar-13 kl 14:38 av Christinaki »

4-ever

• Skåne
« Svar #684 skrivet: 26 mar-13 kl 15:04 »
Du är en sådan klippa Christinaki!!!!
Vi får hoppas att alla påsar dyker upp som gubben ur lådan strax och det blir en riktig fröbomb!!!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #685 skrivet: 26 mar-13 kl 16:19 »
Tack för det du gör Christinaki. Att något brev försvinner får man väll räkna med, men jag tycker att det varit lite mycket på senare tid. Tråkigt oavsett vems fel det är.

Om nu alla fyra är i gång så vore det ju attans om inte något tittade upp hos någon snart.

Själv sitter jag och klipper sönder smörpaketslock till uppmärkning av plantor. Tomaterna växer så det knakar och solen lyser utanför fönstret. Livet är med andra ord ganska härligt.

kollotrollet

• Uppland
« Svar #686 skrivet: 27 mar-13 kl 17:50 »
"smörpaketslock" det var ett bra tips  :D  Jag försöker få frystejpen att fästa på plastkrukorna men det är inte på alla dom sitter kvar.
Koloniägare som vill ha höns!

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #687 skrivet: 27 mar-13 kl 19:37 »
Eller som jag nyss gjort....Satt massa frön i små krukor. Lagt dem på en rad/i boxar etc etc...... Suttit och skrivit lappar och numrerat och skrivit vad jag lagt i varje. Fy vilket jobb.
Nu tycker jag att de borde komma upp. :P (sådde lör-mån)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #688 skrivet: 28 mar-13 kl 05:47 »
Men har man många boxar är det lätt att blanda ihop och sen gror sakerna lite olika och jag börjar flytta runt. Sen åker en kruka eller två ut på balkongen för att lufta sig och sen flyttar jag lite till. Helt plötsligt har jag ingen aning längre.  :-[

En liten etikett i varje kruka underlättar. Även om jag också kör box metoden i början av året innan det blivit krukor och byttor på varje ledig yta.

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #689 skrivet: 28 mar-13 kl 15:00 »
Såhär ser ju "vår" lista ut.
Och med tanke på att vi inget har fått höra om AnnaC89 fick iväg paketet så misstänker jag att det är kvar där.
DOCK ska hon ju vara hemma idag!
Jag hoppas att det går iväg fort som attan rent då så att vi andra kan få se påsen innan det är midsommar!

BLÅ
AnnaC89   
Jonas från Backfors
Lena i fjollträsk
Svartorkidée
4-ever
Ingela o Peter
Uffe & Anette
Bonntösen
Flashing22
Grekland

Posten når nya höjder, men idag låg det iallafall en avi på brevet på mitt hallgolv,  jag lägger på det så att de ligger inomhus och kommer iväg under påskhelgen.

Bullerybo

• Närke
« Svar #690 skrivet: 28 mar-13 kl 16:34 »
Du är en sådan klippa Christinaki!!!!
Vi får hoppas att alla påsar dyker upp som gubben ur lådan strax och det blir en riktig fröbomb!!!

Och när det händer kanske Christinaki kan höra av sig till alla hon felaktigt anklaat för att ha stulit hennes fröer och BE OM URSÄK´T. Sedna när var "klippa" synonym med "översittare?". Så himla tråkigt att komma in här flera sösonger senare och se att denna person fortfarande är igång och att flera andra råkat ut för samma behandling som jag.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #691 skrivet: 28 mar-13 kl 16:50 »
Vad tråkigt att du e så bitter. Vill du att jag anmäler ditt inlägg och blockerar hela sidan?? Nej, det tänker jag inte. Jag och alla andra vet att jag inte anklagat dig och det e tråkigt att du känner så. Att du har sån abstinens efter denna tråd och sitter och läser gamla inlägg får mig att vilja pigga upp dig med lite fröer. Vill du att jag skickar ett litet paket bara till dig?? Messa din adress så fixar jag det!!!

Ha en underbar Påsk allihopa!!! Själv firar jag påsk den 5 maj år med resten av Grekland!! Idag har jag sått massa blommor. Kommer de blomma iår eller ska man behöva vänta tills nästa säsong?? Har aldrig frösått blommor vad jag mins.

Ps.....Om du läser lite bättre så e paketet borta mellan MIN mamma och MIG. Så jag sitter inte och anklagar nån. Varken gjorde det förr eller nu.

Bullerybo

• Närke
« Svar #692 skrivet: 28 mar-13 kl 18:21 »
Jag har inte abstinens, jag fick höa talas om detta av andra som fortfarande använder forumet och tipsade mig, gick in och läste inlägg från en annan stackare som käner sig påhoppad i precis samma situation. Trist att det ska hända igen och igen.

Jag vill inte ha fröer. Det jag vill ha är samma som tidigare, = en uppriktig ursäkt och det kommer inte att ändra sig bara för att tiden går. Det är inte att vara bitter, det är att vara mänsklig. Jag kommer finnas här för de som blir utsatta för samma sak och så tio år passerar och kommer att fortsätta påminna om att de inte är ensamma. Forgive = gärna, forget = aldrig.

Att detta hände mellan dig och din mamma kanske tll slut har lärt dig att detta faktiskt är sådant som händer och att det inte innebär att någon illvilligt stulit fröerna för att jävlas.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #693 skrivet: 30 mar-13 kl 09:13 »
Ursäkta jag inte skrivet förrens idag men här är full rulle. Med nya kycklingar gäster och nya kultingar och all städning som hör till påsken =)

Jag hinner inte kolla vilken färg det är på paketet men ett ramlade in här i torsdags, från en sara tror jag,och jag lägger det på lådan på tis så det inte ligger i lådan hela helgen och blir utsatt för vädrets makter =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #694 skrivet: 30 mar-13 kl 09:21 »
Hittade faktiskt listan direkt så här kommer den =)

GRÖN
Znibban
Djeen
Vicky-g
Kollotrollet
Sara zon 7
Tamate ------ lämnar mig 31 mars ------------
Tuulis
Grisslan
Grekland
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #695 skrivet: 30 mar-13 kl 09:29 »
:P..... Om ni kikar vilken färg påsen har som fröna ligger i så vet ni vilken färg listan har. (rosa ligger visserligen i en röd påse....hade ingen rosa.)
För alla som sår sparris från frön kan jag säga det att år 2 så poppar sparrisarna upp som ogräs utan att jag gjort nånting! Najs.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #696 skrivet: 01 apr-13 kl 22:21 »
E det helgdag idag i Sverige? Alltså...kom posten idag eller ej? Både rosa och gul paket borde vara framme.....har suttit som en tok och kollat här och väntat...

4-ever

• Skåne
« Svar #697 skrivet: 01 apr-13 kl 22:23 »
Lugn!!! Vi har inte fått någon post sedan i torsdags här!! Det har varit helg och är det idag också ;)
I morgon är första dagen som vi får post efter påsken :)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Caija

• Västergötland
« Svar #698 skrivet: 02 apr-13 kl 15:52 »
E det helgdag idag i Sverige? Alltså...kom posten idag eller ej? Både rosa och gul paket borde vara framme.....har suttit som en tok och kollat här och väntat...

Idag kom rosa lista till mig! :D Igår vart annandagen påsk så det vart röd dag och ingen post. Men nu ska jag sätta mig och pilla bland fröerna och lägga till litet från mig också här :D Målet är att få iväg påsen senast torsdag 4/4
Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

KAJ

« Svar #699 skrivet: 02 apr-13 kl 16:19 »
GUL
KAJ, kom 2/4, skickar vidare 2/4
Travelhorses
Mayla
Sparxxx
Djeen
Vicky-g
Javill
Grekland

Gul lista har varit här o vänt. Inga fler listor nu, tack, men gärna i november igen  ;)!

Dela detta:

* Inloggade just nu

216 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser