Jag skulle som flera andra här stark avråda dig ifrån att använda OSB skivor till golv.
Använder aldrig OSB skivor själv då jag inte gillar dessa.De har inga fördelar annat än ev pris,men det uppväger inte deras nackdelar tycker jag.
Om du nu har en massa skivor som du vill bli av med så vore det ju ett sätt att regla bjälklaget cc600 och lägga först ett OSB varv.
Sedan delar du en skiva på mitten och börjar med den att lägga ett varv till,men då med förskjutna skarver.
Ovanpå detta behövs det då sedan något som går att hålla rent,tex plastmatta eller oljehärdad masonit.
Men då har du iaf blivit av med några skivor,själv skulle jag inte heller vilja ha skivorna till väggar heller.Jag skulle då klä dem med tex
masonit eller plywood.
Att väggen består av ett varv OSB och sedan ett varv till av tex plywood,helst den sk form/lagårds plywooden innebär att väggen blir förhållandevis stark att tex sätta hyllor eller krokar i.Sedan blir den ju också lättstädad och snygg.
Plywooden är tyvärr kostsam om det är ett budgetprojekt men den behöver ju inte målas och den blir inte heller påverkad av fukt.