Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kyckling kläckt idag  (läst 1854 gånger)

amicat

• Skåne
kyckling kläckt idag
« skrivet: 26 sep-11 kl 21:50 »
Hej, har en kyckling som kläcktes i dag och den är helt konstigt. Den lyfter upp huvudet som att det tittar uppåt och lyfter och lyfter tills det är nästan helt uppåt vriden i nacken och självklart tappar det balansen. Snälla någon säg mig vad är detta, vad beror detta på??? Anna

nico75

• Gäst
SV: kyckling kläckt idag
« Svar #1 skrivet: 26 sep-11 kl 22:27 »
om den precis har kommit från ägget så har den inte kommit igång än. Ge den ett dygn om den inte har dött nu. Hoppas på liv

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #2 skrivet: 26 sep-11 kl 22:31 »
jag hade en sådan kyckling i en kläckning.. tror den legat kostigt i ägget..  :P
den pep som en tok för den blev rädd när allt var upp och ner.. jag gav den tid och kärlek..  försökte hålla huvudet rätt så till slut efter 1 dygn så blev den som alla andra..  ;)
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

nico75

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 sep-11 kl 22:32 »
om du bodde närmare Nässjö så kunde du få en hel kull av mig gratis som kläcktes igår 9 st. Jag har fåt vrölmycket kycklingar iår,

amicat

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 26 sep-11 kl 22:35 »
Den kläcktes i dag efter 12, den lever fortfarande, hoppas bara att det är inte något farligt så att jag måste ta bort den.

amicat

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 26 sep-11 kl 22:41 »
jag hade en sådan kyckling i en kläckning.. tror den legat kostigt i ägget..  :P
den pep som en tok för den blev rädd när allt var upp och ner..

Hoppas verkligen att det blir samma med min kyckling. Känner mig en aning lättad.

nico75

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 sep-11 kl 22:42 »
om någon har hjälpt kycklingen ut från ägget så kommer den inte att klara sig, jag tror inte du behöver ta bort den, på ett dygn så brukar det avgöras på dom smä liven Har den en höna mamma? isåfall får den mycket värme och kärlek. de där 9 kycklingarna jag skrev om har en mamma som ingår om någon annan är intresseard :)

amicat

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 26 sep-11 kl 23:10 »
Nej, den kom ut själv och detta i kläckaren så då blir det jag som får aggera mamman.

Dela detta:

* Inloggade just nu

358 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser