Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  missbildat slör?  (läst 1370 gånger)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
missbildat slör?
« skrivet: 30 sep-11 kl 21:47 »
insåg idag att en av mina nya dv kochin tuppar såg underlig ut, och visst var de något galet, mer än halva hans vänstra slör finns ju inte...
kan det vara medfött, eller har han rakt blivit skadad under uppväxten?
han verkar ju knappast lida av det nu, men ändå lite intressant å höra om det...
även en blind höna hittar ett korn...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: missbildat slör?
« Svar #1 skrivet: 01 okt-11 kl 09:15 »
Händer lite då och då att slören blir lite konstiga. Inget farligt för tuppen men något som man undviker att avla på om man vill ställa ut.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #2 skrivet: 01 okt-11 kl 10:31 »
det är alltså en medfödd missbildning så att säga?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 01 okt-11 kl 10:35 »
Min pojkvän har råkat ut för det där hos rasen Chabo (tuppar). De kan ha helt vanliga lappar sedan när de har blivit nära ett år gamla så skrumpnar ena lappen ihop och blir sådär. :S Har även sett detta hos andra Chabotuppar också och för övrigt den enda rasen tills din bild jag sett med "skrumplapp". ::) Vad det beror på vet jag inte men det verkar inte vara något farligt iaf. Dock så ska man väll undvika att avla vidare på dessa som lina skriver, om man tänkt ställa ut då jag misstänker att det är ärftligt.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #4 skrivet: 01 okt-11 kl 11:22 »
tack så hemskt mycket Linkoso för ditt svar  :D

då får jag väl känna mig lite ensam då me en sån snygg å sned grabb, haha. nä skämt å sido...
när ja först började läsa ditt inlägg så läste ja läppar.... inte lappar, blev som liiite fel :)

självklart kommer ja då inte ha honom i avel, utan spar den svarta och min lilla grå.

tusen tack som vanligt BRA hjälp med goda svar på sina funderingar! @->-

Dela detta:

* Inloggade just nu

298 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser