Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värptecken  (läst 2016 gånger)

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
värptecken
« skrivet: 31 aug-11 kl 12:11 »
Jag känner på hönans blygben. Det vidgas 1-2 veckor innan hönan börjar lägga. Innan är det knappt så att ett finger får plats och när dom öppnar sig ryms två fingrar.  Jag tycker det är spännande, och då vet jag att det är på gång.
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
SV: värptecken
« Svar #1 skrivet: 31 aug-11 kl 21:29 »
Jag är ju ganska ny på det här med höns, har bara haft höns i lite drygt ett år, så det där var överkurs för mig.  ;) Hur gör du då? Lät ju spännande och som något man kanske skulle testa. De är så otroligt tama så det borde knappast vara svårt att kolla dem.
Bor i norrländsk by med man, barn, fem hundar, en norsk skogskatt och en liten hushållsflock höns
.

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
SV: värptecken
« Svar #2 skrivet: 01 sep-11 kl 00:02 »
Håll hönan i famnen och för ena handen längs hönans mage bakåt mot kloaken. Precis innan kloaken så kommer du att känna två "piggar". Som jag skrev så kan det vara olika avstånd emellan "piggarna" beroende på hur lång tid det är kvar innan det är dags. Testa med olika höns så känner du skillnaden. Hoppas du förstår, och lycka till!
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser