Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Julklappstips  (läst 6268 gånger)

Neiklot

• Gäst
SV: Julklappstips
« Svar #20 skrivet: 24 okt-11 kl 09:03 »
Hemstöpta ljus i all ära, men lite trist i längden, kanske...

:)

Fina korgar som man lägger lite hemgjort gott i, bakat kanske?
Eller godis..

En byggsats med fågelholkar, kanske?

Egenkryddat brännvin har jag gjort till farsan någon gång.
"Mörlunds kryddade brunnsvatten".

Spriten var ju köpt, såklart..

Daniela B

• Halland
« Svar #21 skrivet: 25 okt-11 kl 11:37 »
Barnklappar:
Sy utklädningskläder i rymliga storlekar, läkarrock, polis- eller brandsoldatuniform, flygvärdinneuniform...

Pyssla matförpackningar till en låtsasafffär, använd riktiga förpackningar att utgå ifrån eller rita helt eget. Låtsaspengar utprintade från datorn, mynten svarvade i trä? med bilden påmålad. Riktigt händig person kompletterar med snickrad kassaapparat!

Snickra barnmöbler. Eller bara en liten bänk att ha som kassadisk, kateder, spis om man syr/tovar en tjock duk med påsydda plattor...

Vilken rolig tråd! Så inspirerande!

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 25 okt-11 kl 11:45 »
Hemgjort käk brukar jag ge bort.

Hembakt knäckebröd, leverpastej, inlagd sill eller gravad strömming och lax. Julkakor och godis!

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
« Svar #23 skrivet: 25 okt-11 kl 18:47 »
Barnklappar:
Sy utklädningskläder i rymliga storlekar, läkarrock, polis- eller brandsoldatuniform, flygvärdinneuniform...

---klipp---

ååh vilken bra ide jag älskade att klä ut mig då jag var liten och då var ändå nästan det mest avancerade "trollsvansar" av nylonstumpor (vi var ofta troll)
ska komma ihåg det tills jag får barn  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

447 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser