Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det att förvara foder i container utomhus?  (läst 1522 gånger)

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
Går det att förvara foder i container utomhus?
« skrivet: 19 okt-11 kl 21:52 »
Ska köpa på mig foder inför vintern och har nu en oisolerad container som står ute som jag tänkte förvara det i, men är osäker på hur bra det håller där inne. Vill förvara en 15 säckar som beräknas gå åt på 4 månader, men vet inte om jag vågar köpa på mig så mycket utifall det skulle mögla.

Vad säger ni? Går det eller går det inte? Kan jag lägga det på något bra sätt så det håller bättre? Tänkte lägga det på pallar.

Mycket tacksam för svar så jag inte kastar bort pengar i onödan.
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

lädertommy

• Dalarna
    • Tommy Eriksson
SV: Går det att förvara foder i container utomhus?
« Svar #1 skrivet: 29 okt-11 kl 23:34 »
Granngården har o isolerat lager till fodret. så det är ingen fara. Dessutom hur var det förvarat för 100 år sedan och längre tillbaks. Bra är om det är säkert för gnagare. En mus tar sig in i en 8 mm springa.
Ensamstående drömmare som inte orkar fullfölja alla konstiga påhitt.

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: Går det att förvara foder i container utomhus?
« Svar #2 skrivet: 30 okt-11 kl 17:59 »
Tack för svar  :)  Ringde till slut till Svenskt foder och frågade hur de rekommenderade att deras foder förvarades och de godkände det i containern. Har bara haft lite otur med förvaring i gammalt stall med jordgolv - då med Daliaknölar som ruttnade trots inlagda i tidningspapper och trälåda och morötterna i sand möglade i verkstan...

Får hålla koll på gnagarna däremot. Kanske övernatta katten däribland  :P
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser