Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vänner i Stockholm att hantverka med...  (läst 1284 gånger)

emmalinnea

• Södermanland
Vänner i Stockholm att hantverka med...
« skrivet: 23 okt-11 kl 15:55 »
Hej!
Jag skulle gärna lära känna fler vänner här i Stockholm... Jag tycker om att prova på olika sorters hantverk och tänkte att man kanske kan lära känna lite nytt folk genom det samtidigt. Jag skulle t.ex. gärna lära mig mer om luffarslöjd, göra hattar, skapa med lera, cement, fläta korgar... det finns mycket :). Finns det någon med liknande intressen, som gärna skulle lära sig eller lära ut något hantverk och samtidigt lära känna nya människor?
« Senast ändrad: 24 okt-11 kl 15:21 av emmalinnea »

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Vänner i Stockholm att hantverka med...
« Svar #1 skrivet: 13 nov-11 kl 00:54 »
Anmäl dig till hemslöjden, de har kunskaper och kontakter till lokala slöjdföreningar som du kan komma i kontakt med och träffa hantverksintresserade genom. Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Temeriaire

• Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
SV: Vänner i Stockholm att hantverka med...
« Svar #2 skrivet: 13 nov-11 kl 01:01 »
Kolla gärna in skeppsholmsgården, dom har en del kurser i olika hantverk, och dessutom jobbkvällar när man jobbar med fartygsunderhåll, med tonvikt på gemenskap.
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser