Hej!
Såg tråden om kläder och tvätt, som min fråga tangerar... Men min undring är lite annovesare:
Jag är ganska nyinflyttad i ett hus som jag hyr. Från början luktade hela huset otrevligt. Nu har det bättrat sig lite, även om "min lukt" inte tycks vilja dominera... Andra ställen jag bott på, har börjat lukta 'hemma' (för
mig alltså) ganska fort.
Vad som inte blivit bättre, är mina kläders förmåga att dra åt sig lukten av vad-det-nu-är-som-luktar.
-Isch! Jag känner hur de stinker, så fort jag kommer ut.
Har försökt finna boven i mitt drama (nåja...har man känslig näsa så...

) men går bet på det. (Rensade avloppsbrunnen, hade Anticimex här (i början misstänkte jag nästan mögel, för lukten var så frän och stickande), och har krupit runt å sniffat i alla vrår och sprickor...)
Så min fråga får bli: Någon som har tips på nå't jag kan göra, för att kläderna inte ska dra åt sig lukten jag inte står ut med?
(Om jag tvättar, torkar utomhus, å sedan tar in kläderna, håller de sig väldoftande i ett dygn, se'n är det kört igen.)
Tvålar, malt kaffe, te, poppel, kvitten och t.o.m. några miljövidriga doftgranar (törs jag väl knappt skriva
här...)(jag var riktigt desperat en dag!) gör sitt för hemtrevnaden (och därmed sinnesfriden), men de hjälper inte för kläderna.
Någon som upplevt liknande?
Eller är det jag som är för känslig?