Inte undra på att försäkringarna är dyra.
det här hände för många år sedan i växjötrakten: ett jättestort akvarium sprack,parkettgolv o lite till gick åt h-e.försäkringsbolaget betalade.en fredag förklarades arbetet färdigt.måndag ringer ägaren,mitt stora akvarium gick sönder när jag fyllde det........
ett annat fall i älmhult.husägaren hade fått problem med sitt 70-talshus. syllarna var uppruttna pga att de låg direkt på betongplattan utan mellanlägg. ett företag anlitades för att byta dem. under arbetet sågades ett vattenrör av,ingen katastrof,rörmokare tillkallades för att laga röret.men han ville inte byta röret utan lödde bara ihop skadan.företaget lät sig nöja. arbetet gjordes klart o nya golv,tapeter m.m fixades färdigt. 2 dagar efter att arbetet slutförts vaknar husägaren av ett väsande mitt i natten,inget konstigt hittas förutom det lite dova väsande ljudet,somnar igen o vaknar framåt morgonen av att madrassen är våt. 2 dm vatten i hela bottenvåningen,lödningen höll inte..... här var 3 försäkringbolag inblandade,vems var felet? tog 3 månader att reda upp,under tiden fick husägaren bo på övervåningen,IGEN.
tro katten att premierna är höga. Ulf