Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsindustrin  (läst 1160 gånger)

Ek

• Västergötland
Hönsindustrin
« skrivet: 31 okt-11 kl 20:21 »
Känner en som jobbar på svenska Lantägg numera störst i norden på ägg . Han hämta ägg på en ekogård här i närheten. Det var sista gången visst hadde för lite höns ca 2000 ungefär 8000 ägg i veckan. Dom har visst bestämmt att 2018 ska inga levrantörer ha mindre än 40000 konventionella eller 12000 kravhöns. lite osäker på kravsiffran. Kanske inte intresserar någon här. Men det får åtminstone mig att undra vad det ska sluta ...

Existens?

• Gäst
SV: Hönsindustrin
« Svar #1 skrivet: 31 okt-11 kl 20:25 »
Det kan bli bra. Då får svenska lantägg lägga ner sin verksamhet och vi får nya små lokala packerier igen.

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 31 okt-11 kl 20:29 »
Hej Mats! Chifens pöjk här! Det kan väl bli både bra o dåligt.. Dels kan det bli mer djurplågeri, sämmer miljö för mer hönsskit o massa nya byggen. Sen som sagt, kan dom stora hönserierna få lägga ner.. O det är väl inte för dåligt, har ju vart inne i ett sånt, o det är INTE trevligt, döda höns under redena, för att inte tala om lukten, står hellre omringad av svin!

Galopp

• Uppland
    • Gladafriskadjur
« Svar #3 skrivet: 31 okt-11 kl 20:38 »
Undrar vem som kom på det här  ??? Fast jag känner mig glad att jag kommer att ha egna ägg. Kan man inte tipsa någon ilsken reporter om det här. Man måste dock a källan för att kunna tipsa. Har du den Ek?

Ek

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 okt-11 kl 20:44 »
Undrar vem som kom på det här  ??? Fast jag känner mig glad att jag kommer att ha egna ägg. Kan man inte tipsa någon ilsken reporter om det här. Man måste dock a källan för att kunna tipsa. Har du den Ek?
Är nog ingen större hemlighet alla levrantörer vet ju. Får väll hoppas att chifena pöjk får rätt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

376 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser