Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstiga fötter på tupp!  (läst 4163 gånger)

David97

• Gäst
Konstiga fötter på tupp!
« skrivet: 04 nov-11 kl 20:43 »
Hej! Jag köpte en dv kochin för någon månad sen. Jag blev så glad, så jag kollade inte igenom den ordentligt. Sen när jag kom hem, kollade jag lite bättre. Och så såg jag tårna.. Dom såg ut att vara amputerade, inga naglar och väldigt korta (tänkte att klorna snart växer ut) Har sedan dess kollat lite då och då. Och inget har ändrats.. Nu har jag tröttnat, och eftersom jag vill ha friska och fina kycklingar nästa år, vill jag veta så det inte är farligt.. Nu ska jag lägga ut några bilder på hans fötter, tyvärr så är dom inte så jätte bra, han har jätte mycket fjädrar på benen.

Det är dom bilderna jag har.. Inte dom bästa men :/

Mamsingen

• Småland
SV: Konstiga fötter på tupp!
« Svar #1 skrivet: 04 nov-11 kl 20:46 »
Känner en tjej som har samma ras, jag kan fråga henne om hon har råkat ut för nått sånt... liknande.
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 04 nov-11 kl 20:49 »
Kan den ha frysit av sej tårna i vintras ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

David97

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 04 nov-11 kl 21:00 »
Mamsingen: Tack gärna!

Travelhorses: Han är född i våras, han har precis börjat gala lite smått  ;D Så tror inte det är det ..

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 04 nov-11 kl 22:30 »
Om man har kycklingar som inte har jätte rent i sina burar kan dom få bajsbollar på tårna (detta kan drabba även vuxna höns som bara går inne) Om bollarna blir stora så kan dom klämma åt blodtillförseln så yttersta tåbiten torkar in och trillar av med bajsboll och allt  :-\

Det är förmodligen det som har hänt.

Jag har faktiskt aldrig sett en kyckling som kläckts och saknat klor på tårna. I vilket fall som helst är  det en mycket ovanlig missbildning om det skulle förekomma.

Jag skulle tro att du kommer få alldeles utmärkta kycklingar med fullständigt normala fötter om du bara håller tillräckligt rent för dem när de är små  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

David97

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 04 nov-11 kl 22:48 »
Om man har kycklingar som inte har jätte rent i sina burar kan dom få bajsbollar på tårna (detta kan drabba även vuxna höns som bara går inne) Om bollarna blir stora så kan dom klämma åt blodtillförseln så yttersta tåbiten torkar in och trillar av med bajsboll och allt  :-\

Det är förmodligen det som har hänt.

Jag har faktiskt aldrig sett en kyckling som kläckts och saknat klor på tårna. I vilket fall som helst är  det en mycket ovanlig missbildning om det skulle förekomma.

Jag skulle tro att du kommer få alldeles utmärkta kycklingar med fullständigt normala fötter om du bara håller tillräckligt rent för dem när de är små  :D

Ok.. Vi får hoppas att det inte är ärftligt iaf.. Då får man ta bort han o byta.. :/ Men man kan ju bara hoppas det är som du sa.. Tack för hjälpen.         
Mvh David!

Mamsingen

• Småland
« Svar #6 skrivet: 07 nov-11 kl 11:15 »
Ok.. Vi får hoppas att det inte är ärftligt iaf.. Då får man ta bort han o byta.. :/ Men man kan ju bara hoppas det är som du sa.. Tack för hjälpen.         
Mvh David!

Verkar hon ej ha ont av det så , lycka till med framtida kycklingar!
Min kompis har ej sett liknande sa hon..
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser