Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Agnes har ordenliga kusar i näsan  (läst 1930 gånger)

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
Agnes har ordenliga kusar i näsan
« skrivet: 07 nov-11 kl 15:13 »
Ja ni tror väl inte att jag är klok ;D Jag märkte för några veckor sedan att den ena av mina tre getter lät lite underlig när hon andades .
Jag tog fast hon och kollade i nosen och det var hel tätt av torkade kusar, så jag petade och det var det värsta jag sett, stora som tumnageln, sen jag fått bort dom var allt frid o fröjd. Sen har jag fått peta ca 4 ggr efter den första gången, torra hårda kusar. Är det någon fler som har såna problem? ???
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

Händig Man

• Gäst
SV: Agnes har ordenliga kusar i näsan
« Svar #1 skrivet: 07 nov-11 kl 15:14 »
ta lite matolja på en tops och smeta runt i nosen ;)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 11 nov-11 kl 07:50 »
Hur länge har det varit så?  Låter ju som en simpel men maffig snuva.  Har hon några symptom i övrigt?  Precis som vi kan ju våra raggiga vänner bli eller vara allergiska.  Mögel t ex.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Getterna på berget

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 24 nov-11 kl 20:46 »
Hej
Jag har haft likadant på mina lappgetter i sommar. Jag förutsatte direkt att det var det torra vädret i kombination med betet och att marken torkade så hårt att det dammade upp mjälajord i nosen på dem. När regnet kom så gick det över. Vi hade torrt  och inget regn i 7 veckor.
Getar´n
Livsglädje

Dela detta:

* Inloggade just nu

717 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser