Mina rirkycklingar är nu 7 veckor, men visar inte så tydligt vad som är tupp eller höna som de tidigare raser jag haft, har inte någon kam att tala om heller än...Några förslag eller hur gamla är de när även en gröngöling som jag kan se skillnad??
Finns det inte en enda ledtråd i tråden om könsbestämmning av RIR http://87.237.214.120/~alternat/index.php?topic=95075.0
Ja och ska vi leta igenom alla trådar innan vi frågar?
Har fyra blommehönor som precis börjat värpa. Nu skulle jag lista ut vem som värper och vem som inte gör det. Den som jag hade tippat på stod och gol i morse... Så lurad blev jag, trots att jag var helt övertygad.
Mina rirkycklingar är nu 7 veckor, men visar inte så tydligt vad som är tupp eller höna som de tidigare raser jag haft, har inte någon kam att tala om heller än...Några förslag eller hur gamla är de när även en gröngöling som jag kan se skillnad??Kolla på fötter/ben också, tuppar är lite grövre.. Men som sagt, kan ju vara så att du bara fått hönor, ta gärna bilder på fötter/ben, huvud i profil/framifrån, så ska vi nog lista ut det
Hur kan du missta dej på blommor?? Jag har också endel blommehöns, o på dem såg jag vid ca 4-5 veckors ålder :OÄr rätt ny på just blommor och levde i tron att jag köpt hönor (10 veckor gamla) så på den vägen var det, hade väl mina misstankar om att en var tupp men nu är jag säker. Nu ser jag definitivt skillnad, av 4 så var 3 tuppar...Tycker att det är svårt nästan jämt att se skillnad.