Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp med inflammerat (eller?) sår  (läst 1637 gånger)

sallyzevenwacht

• Halland
Tupp med inflammerat (eller?) sår
« skrivet: 10 nov-11 kl 23:18 »
Hej!
Jag hade en tupp osm kyckling och sålde den sedan, men nu för ca en vecka sedan så åkte jag och kollade till den och då visar det sig att han har blivit väldigt illa hackad i nacken, blod i alla hörnen :( Jag tog hem honom direkt, och försöker nu få han att må bättre för att sedan behålla honom. Han har ett väldigt stort sår i nacken som går en bit ner på halsen, och på detär det en jätteknöl, svart och lite vit. Luktar lite, inte så värst mycket. Han kliar själv på det väldigt mycket. Jag har tvättat det med varmvatten, han går avskild med värmelampa och han får varm mat 3 ggr dag. Morgon och kväll tar jag på antibaktierell salva (hur det ny stavas) Han är ganska hängig, men äter och går runt, tvättar sig osv. Hans ena vinge hänger. Såret gör så hela nacken är sne  :'( Han haltar OCKSÅ på ena benet...Vad kan jag mer göra? Och vad gör man med benet?
Dv. höns, undulater & ragdoll

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Tupp med inflammerat (eller?) sår
« Svar #1 skrivet: 10 nov-11 kl 23:24 »
Jag hade nog kollat upp med veterinär
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 10 nov-11 kl 23:26 »
Det finns antibiotika till höns ring vet .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Galopp

• Uppland
    • Gladafriskadjur
« Svar #3 skrivet: 10 nov-11 kl 23:31 »
Jag hade nog kollat upp med veterinär

Instämmer. Är han hängig så finns det en risk att infektionen inte är lokal till den där knölen utan att bakterierna sprider sig ut i blodet. Sen att han haltar och att vingen är sne gör ju inte det hela bättre. Man kan ha som tumregel att är djuren pigga och äter och dricker bra så är det ok men börjar de bli hängiga bör man besöka veterinären eller avliva.

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser