Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mera värme?  (läst 1091 gånger)

Lill-Hasta

• Södermanland
    • Lill-Hasta Trädgård
Mera värme?
« skrivet: 17 nov-11 kl 11:32 »
Vi har en höna som ligger på 5 ägg och vi förväntar oss kläckning till helgen.
Redet är i en del av hönshuset avskild från resten av flocken med kompostgaller. Temperaturen i hönshuset håller sig drygt över nollan.
Behöver kycklingarna extra värme när de kläcks den här årstiden? Vi har ett par frostvakter som vi kan sätta på, räcker det eller behövs det värmelampa?
Tacksam för svar.
Bor i rött hus med vita knutar mitt i Sörmland, tomt på 4000 kvm. Man och barn, hund och katt. Bohusläns-dals hönor. Odlar egna grönsaker och perenna växter med stor glädje.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Mera värme?
« Svar #1 skrivet: 17 nov-11 kl 12:46 »
Jag har värmelampa . En av vår små dog pga nedkylning snabbt förut .Inte nåt man vill vara med om.
Jag hänger upp lampan ovanför hönan samma dag som dom kläcks.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Nina_enn

• Skåne
    • Kärra gård
SV: Mera värme?
« Svar #2 skrivet: 17 nov-11 kl 20:43 »
Vad har du för lampa? Mina fungerar inte alls.
Bor på liten gård. Föder upp hopphästar  och har ett stort djurintresse. Andra djur på gården är hundar, katter, höns och myskankor.

http://lifeatafarm.wordpress.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser