Läste inlägg här om mlm och tycker att det är värt att uppmärksammas igen.
Precis som det finns seriösa och inte seriösa ”vanliga” företag, män, kvinnor, målare, bagare, forskare, djuruppfödare, fransmän, odlare osv. så finns det seriösa och icke seriösa mlm-företag.
Jag är en kvinna ,mamma, vän, matte mm. som studerar naturmedicin. Samhället subventionerar tyvärr inte min utbildning men jag har länge känt att det måste finnas ett alternativ.
Idag arbetar jag med ett mlm-företag 10 timmar/vecka och jag måste säja att jag varken arbetat eller på annat sätt kommit i kontakt med någon företagsverksamhet som är så rättvis.
Det spelar ingen roll om du är kvinna, man, gammal, ung, svart, vit, blå eller grön…..det spelar ingen roll om du har kontakter eller inte, är tjock eller smal, om du heter Larson, Chetmaerbamh eller von Goldstein i efternamn: Alla har samma förutsättningar alla arbetar under samma villkor. Vad är det som är oseriöst med det?
Pyramidspel? Nä, det har INGENTING med spel att göra, tvärtom .Dessutom är pyramidspel olagliga i Sverige.
Påståendet att bara några få på toppen tjänar pengar håller inte eftersom du omöjligt kan tjäna några större pengar om inte dina distributörer, deras distributörer osv. gör det. Ju mer pengar mina distributörer tjänar desto bättre tjänar jag…det finns ingen annan väg, det är ju det företaget betalar mig för. Jag tjänar alltså pengar på att hjälpa andra att tjäna pengar. Hur oseriöst är det?
Produkten då?

?
En juice gjord på den mest näringsrika råvaran man hittills har analyserat. Då trädet vägrar att lämna frukt ifall man konstgödslar eller behandlar med gifter kan man vara helt säker på att alltid ha tillgång till en superekologisk vara fullproppad med antioxidanter från naturens vishet. Hur oseriöst är det?
Hälsoeffekterna då? 12 av 10 vill ha en ny flaska nästa månad (det finns billigare juicer som dessutom smakar bättre!) Min hälsa har blivit betydligt bättre, jag har en energi som jag nästan hade glömt att jag hade. Många människor vittnar om det samma. Det känns kul ska ni veta! Hur oseriöst är det?
De tusentals människor som arbetar med att plocka frukten (folk i franska polynesien) står under en arbetsskyddslag som gör att de inte får arbeta hur mycket som helst och inte till hur låg lön som helst (ovanligt i fattiga länder)
Många människor har fått ett jobb och staten har blivit rejält stärkt då frukten har blivit den främsta exportvaran.
För detta fick
Företage erhöll den 11 februari en utmärkelse av FN, för deras arbete kring CSR (Corporate Social Responsibility).
Tror ni att FN skulle dela ut ett pris till ett pyramidspel.
Jag vill inte påstå att mlm är ”rätt” för alla men att det är en genialisk möjlighet för många! Definitivt värd att studera.
Vi ägnar i snitt endast två timmar/dag till det vi verkligen vill göra. Livskvalitee är att ge det mer tid, och att ha råd med det.
Om ni är nyfikna råder jag er att kolla upp företaget noga.
Är det seriöst?
Är de medlemmar i DF (direkthandelsföreningen eller liknande?
Får man betalt minst en gång per månad?
Känns personerna ni talar med ärliga, lägger de alla korten på bordet, svarar på era frågor?
Jag har läst en del av era inlägg och beundrar er för att ni LEVER efter det ni tror på, att ni fortsätter att tro. Önskar er alla att få mer av det som är eran egen sanning.
/Ildiko