Hej
I huset vi hyr har vi problem med att det bildas fukt på insidan av fönstrena, förut mest under natten men nu i princip dygnet runt även om det är mindre under dagen. Mellan rutorna i fönstret har det nu börjat växa mögel och jag är lite överkänslig för det så kan nu inte sova i sovrummet längre.
Problemet är bara på övervåningen och fukten blir inte mindre även om vi har alla innerdörrar öppna. Fönstren är tätade med tätningslister i år men det ser inte ut att finnas något fönsterkitt och fönstren är från 50-talet, kanske behövs kittas?
Det finns inga ventiler i väggen alls så misstänker att den varma luften inte kan ta sig ut?
Är det någon som har några bra idéer om vad det skulle kunna vara?
Och ja, vår hyresvärd är lätt att prata med och kommer att åtgärda saken men det går så mycket snabbare om man själv har fått lite feedback från andra som vet mer än man själv eftersom man kan be hantverkaren som kommer att kolla det ena eller det andra så att det inte behöver ta flera besök...
Vore snällt med lite förslag, jag kan lite grann men det finns nog mååånga som vet mer än mig