Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Førkyld høna -Næspray hjælpte!  (läst 1633 gånger)

Nina W

• Värmland
Førkyld høna -Næspray hjælpte!
« skrivet: 01 dec-11 kl 01:50 »
Jag har førlorat ganska många høns tidigare bara før att dom blivit førkylda. Jag tog in dom i værmen och gav dom allt gott och vitaminrikt jag kunde komma på, men dom dog ændå førr eller senare. Så læste jag hær på alternativ att man kunde anvænda næsspray -samma som till mænniskor. Och det funkade! Då jag tog in stackare lilla Elvy så hade hon igensvullna øgon och nøs. Jag sprayade och så gav jag henne honungsvatten med pipett. Redan på kvællen førsta dagen øppnade hon ett øga, ;) på førmiddagen dagen efter så øppnade hon det andra och børjade æta och dricka sjælv. Och efter tre dagar inne så var hon återstælld och fick komma ut till dom andra!  :)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Førkyld høna -Næspray hjælpte!
« Svar #1 skrivet: 01 dec-11 kl 03:49 »
Jag antar att du sprayade i hönans näsborrar? eller? i ögat?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #2 skrivet: 01 dec-11 kl 19:49 »
Typ Nezeril? I näsborrarna? Perfekt om det skulle funka!

Nina W

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 02 dec-11 kl 02:20 »
Jag sprayade mot huvudet så det kom både i næsborrarna och øgonen. Man kan ju inte be hønan att andas djupt men det går bra ændå, man får spraya flera gånger efter varandra bara før andas måste dom ju och då får den i sig så att det ræcker. Jag anvænde Nezeril.

Sirpa

• -
« Svar #4 skrivet: 03 dec-11 kl 10:36 »
Men är det ok att spraya Nezeril i ögonen ???
Höns och Liljor i min trädgård.

David97

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 03 dec-11 kl 10:55 »
Det svider ju att få det i ögonen, men eftersom hon inte hade öppnade ögon så fick hon nog inget i ögonen! Om dom bara är snuviga o nyser, kan man ju hålla för ögon!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #6 skrivet: 03 dec-11 kl 11:34 »
Men är det ok att spraya Nezeril i ögonen ???
Nässpray motverkar faktiskt röda ögon, om man har sovit dåligt eller tagit någon drog. Då kan man spraya något sprut nässpray i ögonen så är de inte röda längre  ::) faktiskt  :-[  ;D hur bra det är vet jag inte, men ingen har väl dött av det  (:)  >:D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

203 gäster, 2 användare
yellgar, aquino

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser