Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har kaninen rymt?  (läst 2375 gånger)

kackelmann

• Skåne
Har kaninen rymt?
« skrivet: 11 dec-11 kl 19:19 »
Fick en kanin av en kompis som inte längre kunde ha den i stan. Han brukade ha den lös runt sommarstugan och det skulle gå bra hos mig med.
Nu såg jag den senast vid tvåtiden och sen är den borta, som bekant är det kolmörkt nu. Ska jag vara orolig eller kommer den tillbaks igen? Den hade varit inlåst i sin bur i en vecka innan jag släppte ut den, med foder av all sort och vatten. Den var väldigt tam och orädd för katten, hönsen och människor i allmänhet. Kanske ett lätt byte för räven??
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
SV: Har kaninen rymt?
« Svar #1 skrivet: 11 dec-11 kl 19:22 »
Hmm låter ju lite oroväckande.
Hur bor du? Tänkte om du bor nära skogen.. tänker på räv..
Är det en stor eller liten kanin?

Hoppas den kommer tbx!
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

kackelmann

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 11 dec-11 kl 19:46 »
Det är mycket skog omkring och det finns räv här omkring då jag blivit av med hönor.
Håller buren öppen så den kanske hittar in igen. Annars såg jag att den hade hittat några gamla hålor under stallet så den kan ju krypa runt där för allt jag vet.
Synd om den lilla treåriga tjejen som lämnade ifrån sig kaninen under störtfloder av gråt. Kanske kan hitta en exakt likadan (ganska lätt, det var en svart rex-hona) så att hon inte behöver möta naturens grymhet än..

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #3 skrivet: 11 dec-11 kl 19:49 »
Oj, en treåring, då måste vi verkligen hoppas!  Men även jag tänkte först på räven ...  :o  Eller hundar.  Om kaninen inte är rädd ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Maria C S

• Småland
« Svar #4 skrivet: 11 dec-11 kl 22:11 »
Om den är öronmärkt så kan du höra om någon hittat den och lämnat in den - polisen eller andra som tar hand om djur !
Jag blev själv uppringd en gång av ett ställe som tog hand om upphittade djur !
Kaninen hade sprungit runnt i bostads området i ett halvår !
Jag kontaktade familjen som hade köppt den och glädjen blev stor.
Så den hittade hem igen  :)
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

kackelmann

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 12 dec-11 kl 18:09 »
Maria, det var väl en solskenshistoria!  :D
Är lite glest med grannar här för att det kunde hänt här dock, tror jag. Nån kilometer till närmaste..
Men ringde en granne ändå på lunchen och han cyklade ner till mitt för att kolla om djuret var runt huset nånstans. Och se det var den, han fick tag på den och in i buren.. Nu blir det ingen mer frigång för den rackaren på ett tag. Men synd om den som får sitta sin tid i en liten bur, ska inreda ett helt stallbås till den så känns det bättre förhoppningsvis inte bara för mig utan för kaninen mé..  :)

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #6 skrivet: 12 dec-11 kl 21:29 »
Å vad skönt att han kom tillrätta!
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Maria C S

• Småland
« Svar #7 skrivet: 12 dec-11 kl 21:54 »
Maria, det var väl en solskenshistoria!  :D
Är lite glest med grannar här för att det kunde hänt här dock, tror jag. Nån kilometer till närmaste..
Men ringde en granne ändå på lunchen och han cyklade ner till mitt för att kolla om djuret var runt huset nånstans. Och se det var den, han fick tag på den och in i buren.. Nu blir det ingen mer frigång för den rackaren på ett tag. Men synd om den som får sitta sin tid i en liten bur, ska inreda ett helt stallbås till den så känns det bättre förhoppningsvis inte bara för mig utan för kaninen mé..  :)

Å vad bra !   :)  Då blev ju den här historien med en solskens historia !
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #8 skrivet: 13 dec-11 kl 20:20 »
 :D :-* *lättad suck!!*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

652 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser