Jag tycker nog boken "Våra fjäderfän" av Nils Olsson är den bästa..Men för nybörjaren tror jag kanske "HÖNS" av Karin Neuschutz mfl. eller "Börja med höns" av Anette Sievers.Båda dessa överstående böcker innehåller en viss del faktafel, men det tror jag är svårt att undvika vilka böcker man än läser.Andra bra böcker jag har:Hönsskötsel - V.Ekerot<Höns i trädgård - Karin NeuschützHÖNS och andra fjäderfän - Kristina OdénFjäderfäskötsel - Sune träskmanHöns och människor - Karin NeuschützHönsens utfodring och skötsel - Professor Joel AxelssonOm höns, ankor, gäss, dufvor och kaniner - Viktor SchmidtOm höns och andra tamfåglar - A. G. J AlmrothGenbanker & rasramar - Ronny OlssonOm kycklinguppfödning och hönsutfodring - Aktiebolaget fjäderfäfoder
Aha, "Höns i trädgård" ligger även den i min "kundvagn" vet inte så mycket om höns mer än att tuppen är oförskämt morgonpigg och att räven tycker om dem (ja lite mer vet jag nog)
..är då denna bok nått att börja med innan ? http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153434056 eller finns det andra bättre?