Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hallander  (läst 1154 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Hallander
« skrivet: 31 dec-11 kl 12:36 »
Några pratar om Hallander när de pratar lantraser, vart får jag tag på hans bok/böcker??
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Hallander
« Svar #1 skrivet: 31 dec-11 kl 13:20 »
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

kaninohöns

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 31 dec-11 kl 13:22 »
Hej ,Bibloteket har böckerna ,, Husdjur till husbehov finns 2 upplag av dem ( 1 i början på 8o-talet o en i början på 2000-talet) .
Han har även skrivet andra böcker .Jag har för mig att bokförlaget söm ger ut böckerna heter BLÅ ANKAN , Lycka till med intressant läsning.
Bor på Österlen,Skåne med fru o mina 3 killar, Har Stor kochin.Aurucana

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #3 skrivet: 31 dec-11 kl 13:24 »
181 kr

Husdjur till husbehov av Håkan Hallander
Häftad - 2011 - Svenska - ISBN: 9789174512557

Drömmer Du om egna frukostägg och egna får? Tvekar Du kanske inför allt det nya? Husdjur till husbehov ger Dig svaren, så att Du kan förverkliga drömmarna. Det är den lilla skalan som gäller, några hös, kanske en hushållsgris. Här får Du veta allt s…

181 kr

Svenska Lantraser av Håkan Hallander
Häftad - 2010 - Svenska - ISBN: 9789174512106

Våra lantraser är ett unikt arv, viktigt att bevara. Svenska Lantraser, första boken någonsin om våra lantraser, ger svar på nästan alla frågor i ämnet: Vad är en lantras? Varför och hur bevara dem? Hur hotas de? Linderödssvin och lanthöns, russ och…
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser