Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kurs för nybörjare,Värmland  (läst 2117 gånger)

Kajsa Kavat

• Värmland
Kurs för nybörjare,Värmland
« skrivet: 01 jan-12 kl 12:55 »
Har inte hittat någon info i detta ämne.Någon som vet om det kommer att hållas någon kurs?

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Kurs för nybörjare,Värmland
« Svar #1 skrivet: 01 jan-12 kl 14:04 »
Här kan du börja att fråga http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/383/1/

Även studie förbundet vuxen skolan brukar bi odlare samarbeta med.

Lycka till

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Kajsa Kavat

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 01 jan-12 kl 14:36 »
Tack för tipsen Edward,men jag har redan kollat båda dessa sidor,kanske är det lite för tidigt och de inte har hela kursprogrammet klart.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 01 jan-12 kl 15:11 »
Det är aldrig för tidigt , stod själv 1 1/2 år i kön/intresseanmälan hos sv eftersom kursen hade redan startad de år jag kom på att jag skulle skaffa bin och året där på blev det inställt  :'(

Ring och prata med båda och för anmäla dig , de flesta kör i gång kursen strax innan sälgen blommar med lite teori och sedan ute i bi gården när bierna har kommit igång efter vinter vilan.

Det är riktigt roligt med bin + man blir rikligt belönat med eget flytande guld , godast i hela världen.

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Kajsa Kavat

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 01 jan-12 kl 16:37 »
Kan tro det ja ;)Jag får väl ringa i morgon och höra med dem.Annars får jag väl hitta en lämplig biodlare som tar emot lärlingar ;)

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #5 skrivet: 16 feb-12 kl 02:26 »

många studieförbund erbjuder kurser i Biodling och det brukar vara väldigt erfarna kursledare, kolla med dem på din ort.

MacWillice

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 04 maj-12 kl 11:59 »
Är du fortfarande intresserad så har det just börjat en kurs i Sunne.
prata med Carina Jonsén, hon finns på förnamn.efternamn@sv.se
Eller hör av dig till mig så kan jag hjälpa dig få kontakt med kursledaren, jag går nämligen den här kursen själv!

Även i Karlstad verkar det finnas en:
http://www.sv.se/sv/Amnesomraden/D/?DBID=d7a74e51-8d3f-436a-98a9-cc63ae064e01&avdelningid=83&arrid=42707

MVH
Fredrik

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser