Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan man hyra ut en ladugård, ett stall för i månaden?  (läst 8502 gånger)

Xoot

• Gäst
Om vi räknar ett stall på ungefär 100kvm med indraget vatten men endast sommartid.
Tillgång till el men bara i form av någon enstaka lampa. Betonggolv, olika hemmagjorda träboxar 1m höga.

Gödselränna och gödselplatta. Upp till den som hyr in sig att välja djurslag eller om han bara vill förvara.
Fria händer att snickra om bland boxarna. Ingen möjlighet att ha hästar. Största djurslaget är så fall kor.

Inredning för gris och kossor finns men kommer inte användas, eventuellt plockas ner av den som hyr.

Helt och hållet i privatregi.

Vad kan man begära för ett stall under dessa möjligheter? Kostnad i kronor per månad alltså.  :)

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
SV: Vad kan man hyra ut en ladugård, ett stall för i månaden?
« Svar #1 skrivet: 01 jan-12 kl 17:03 »
Inget om det gäller djur. Om det inte är en granne. Eller det ingår en bostad
Som förråd .Tja vad kostar ett förråd. Hör i närområdet. Finns motor intresserade som vill komma under tak
Du måste specificera mer vad som finns och vad du önskar/ vill lägga ner tid på
Kan själv inte tänka mig att köra mil flera ggr dag för att sköta djur i ur och skur. Det är inte ett ALTERNATIV enligt mig
Kollektivt stall till häst kan fungera om man bygger om . Men då måste du ha stark psyke och ett  jävlar annama   >:D    OCH ställa upp dygnet runt              MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Xoot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 jan-12 kl 17:20 »
Inget om det gäller djur. Om det inte är en granne. Eller det ingår en bostad
Som förråd .Tja vad kostar ett förråd. Hör i närområdet. Finns motor intresserade som vill komma under tak
Du måste specificera mer vad som finns och vad du önskar/ vill lägga ner tid på
Kan själv inte tänka mig att köra mil flera ggr dag för att sköta djur i ur och skur. Det är inte ett ALTERNATIV enligt mig
Kollektivt stall till häst kan fungera om man bygger om . Men då måste du ha stark psyke och ett  jävlar annama   >:D    OCH ställa upp dygnet runt              MvH Cokett

Lägga ner tid på för min del? Jag vill bara veta vad ett snittpris kan ligga på som det ser ut just nu.
Ja, djur verkar det bli så det kan vi nog slå fast vid. Handlar det om symboliska summor eller hur är det?

Att jämföra vad förråd kostar inne i centrum känns inte aktuellt och där finner jag nog inte svaret tyvärr.
Hur nära eller långt borta den som hyr befinner sig vill jag heller inte blanda in i priset, det är ju frivilligt att nappa.

Troligtvis handlar det om fjäderfä eller gris, kanske en blandning i olika delar, för nöje givetvis.  :)

edit:
Nej bostad ingår heller inte. Det som gäller är det jag skrivit.  :)

Xoot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 jan-12 kl 20:53 »
Ingen som har en gissning?
En ungefärlig sådan. Antingen vad du tror, vet, eller själv hade kunnat tänka dig att betala. :)

Rör det sig om 100kr-500kr per månad eller är det närmare 2.000kr till 3.000kr?

Den som nappar kommer förmodligen att vara hobbyfantast kring det mesta.

Broberg

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 jan-12 kl 21:04 »
4000-5000 om året kanske? (jämför med en som hyr ut här i närheten)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 02 jan-12 kl 21:06 »
Jag hade troligen nappat att hyra för hönsavel för 200-300kr per månad om det legat max 1 mil från mitt hem. :)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Xoot

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 jan-12 kl 21:07 »
4000-5000 om året kanske? (jämför med en som hyr ut här i närheten)

Tack.

Hur ser det då ut med lampor som används? Ingår detta eller tillkommer sådant, tror du?

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #7 skrivet: 02 jan-12 kl 21:07 »
hej,

jag betalar 12 ägg i veckan samt 5 timmars hjälp på gården per månad.

då har jag 250kvm varm/kall vatten belysning och el uttag.

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Broberg

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 02 jan-12 kl 21:19 »
Tack.

Hur ser det då ut med lampor som används? Ingår detta eller tillkommer sådant, tror du?

Där jag jämför med ingår el till belysning, men de utrymmena används i huvudsak till förvaring. Ingen är där och har tänt långa perioder.

Dela detta:

* Inloggade just nu

325 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser