Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  torktumlarfråga  (läst 1184 gånger)

Luff

• Västergötland
torktumlarfråga
« skrivet: 03 jan-12 kl 14:53 »
Vår julklapp till oss själva i år var en torktumlare. Och nu har jag en fråga. Den är på 8 kg - betyder det att den tar 8 kg VÅT tvätt - troligtvis...eller. Tvättmaskinen är på 6 kg - då borde jag ju med viss urplockning kunna köra 2 maskiner i en tumling?
I tvättmaskinen är det ju mer volymen som avgör hur mycket man kan stoppa i och jag proppar den aldrig full.

Hur stor volym är ok i tumlaren? Bruksanvisning pratar bara om vikt.
HJÄLP.
//Luff

4-ever

• Skåne
SV: torktumlarfråga
« Svar #1 skrivet: 03 jan-12 kl 15:16 »
Det är våt tvätt de räknar!
Så plockar du bort tvätt så kan du ju köra 2 maskiner och tumla en gång.
Det ska ju inte vara knökfullt i en torktumlare. Tvätten ska ju kunna röra sig och bli torr  ;)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

342 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser