Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillskott till våren?  (läst 1527 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Tillskott till våren?
« skrivet: 08 jan-12 kl 20:47 »
Sitter och gottar mig i min höns bok ang olika raser.  Har införskaffat en äggkläckningsmaskin så i vår ska det kläckas! Vill gärna pröva lite nya raser och de jag fastnat för är orpington, wyandotte och fluffiga silkeshöns. Gubben min tyckte att Paduan var tjusiga. Ang silkes och de sistnämnda, vad har de för egenskaper?
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

lena70

• Gäst
SV: Tillskott till våren?
« Svar #1 skrivet: 09 jan-12 kl 21:09 »
Har läst lite oroväckande saker om Panduan, här på forumet,( eller var det på kackel? Minns inte riktigt..) tror jag det var, minns inte tråden riktigt, att det pga av deras enorma "mössa"på huvudet, kan ställa till en heldel obehagligheter, med deras huvud och hjärna..Det gällde ochså andra raser, som tex silkes..De har ju ochså "mössa"..Förrutom detta, håller jag med, de ser oerhört söta ut, och jag har själv varit nyfiken på Panduan, silkes har jag därimot själv, både dvärg och mellan storleken på dom. Oerhört söta! Men kanske inte världens bästa värpare..

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 jan-12 kl 18:50 »
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=121028.0

Här är en länkl om hättta på höns  ;) Har själv bla Appenzeller och dem kan jag ej känna bula på. Det är bara att prova sig fram vilka raser man tycker är skoj  ;D

MvH // FM
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Minimika

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 11 jan-12 kl 07:00 »
Hejsan

Jag kan vermt rekommendera orpington. Jag har såna sen i fjol våras och dom är så trivsamma. Lugna och trevliga, inte hysteriska på nåt sätt. Väldigt sociala och blir riktiga kelgrisar om man lägger ner lite tid på dom. Dom blir ju ganska stora  ;) så det går en del mat under tillväxten men jag tycker inte dom äter så mycket nu när dom börjar vara fullvuxna.
Mina har inte börjat lögga ägg ännu så den biten kan jag inte uttala mig om.

Hoppas du hittar en ras som passar dig!

RonjaRövardotter

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 13 jan-12 kl 12:06 »
Ja Orpington blir det helt klart!!
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser