Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Orpington ägg!  (läst 1454 gånger)

Adam96

• Bor på en bondgård med lite olika sortes djur:D
    • Blekinge
    • Farabolshöns
Orpington ägg!
« skrivet: 08 jan-12 kl 21:50 »
Idag kom det första "lilla" orpington ägget vägde bara 65 g. Tycker det är ganska stort för att vara det första ägget hönan lägger eller??!!
Mvh Adam
« Senast ändrad: 08 jan-12 kl 21:53 av Bobgöran »
Hej!
Kolla gärna in min nya hemsida, där lägger jag upp bilder och lite info om mina höns. Jag har även försäljning av avelsägg, även kycklingar och vuxna djur när det är aktuellt.
http://www.farabolshons.n.nu/                                                                  // Adam96 ha en bra dag.

Hönsamannen

• Uppland
SV: Orpington ägg!
« Svar #1 skrivet: 08 jan-12 kl 21:58 »
Har bara haft höns i drygt ett halvår. Olika raser.
Av den erfarenhet jag har med unghöns som lägger sina första ägg så är det en rejäl rivstart din höna gjort ;-))
Idag la en av mina Isbars sitt första ägg. 82 gram. Klart överraskad då äggen oftast är betydligt mindre i början.
Mina Maraner lägger ägg som ligger runt 60-65 gram och de ska lägga stora ägg.

Mvh

Adam96

• Blekinge
    • Farabolshöns
« Svar #2 skrivet: 08 jan-12 kl 22:03 »
Haha ja. När mina gamla Orpington hönor började värpa kom det ett litet fjuttigt ägg på max 35 gram. Blev lite chockad när det kom ett ägg som var nästan lika stort som våra Lohmann höns värper som är ca 1 år gamla!!! 
Hej!
Kolla gärna in min nya hemsida, där lägger jag upp bilder och lite info om mina höns. Jag har även försäljning av avelsägg, även kycklingar och vuxna djur när det är aktuellt.
http://www.farabolshons.n.nu/                                                                  // Adam96 ha en bra dag.

Hönsamannen

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 08 jan-12 kl 22:20 »
Förstår det.
Alltid lika spännade när det är dags för nya äggläggare. Färg och storlek.  Har 10 höns nu där alla inte börjat värpa än. Olika stora raser.

Mvh

Adam96

• Blekinge
    • Farabolshöns
« Svar #4 skrivet: 08 jan-12 kl 22:51 »
ja det är ju alltid det!
Hej!

Dela detta:

* Inloggade just nu

239 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser