Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Handledare ?  (läst 3534 gånger)

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
Handledare ?
« skrivet: 16 jan-12 kl 17:04 »

Hej har en handledare nu tack ändå !!!!

Hej alla hönsmänniskor  jag har en fråga nu är det så här att i vårrann klass ska vi ha ett projekt var man får välja själv vad man ska ha för ämne självklart tog jag ämnet höns men idag kom min lärare fram till mig och frågade om jag hade någon handledare det hade jag inte och eftersom ingen i min klass kan något om höns och min lärare lika lite som dem så är jag tvungen att hitta en på nätet och vart hittar man en bättre höns handledare än på alternativ efter som ni har bra erfaren het av höns ankor mm.

Så min  fråga är om någon skulle kunna vara min handledare

det ska vara en person jag kan lita på 100% eftersom vi får våra slut betyg efter detta
projekt och kravet är att ha en handledare och därför vill jag ha en bra !

Vad går det ut på att bara min handledare

1. jag ska när som helst kunna ställa en fråga till dig
2. jag ska kunna lita på dig att du ger mig säker fakta till 100%
3. Du ska ha erfaren het av höns !

om det finns någon där ute som uppfyller dessa krav så skulle jag vara den evigt tacksam om den klev fram och skrev ett inlägg om att den vill bli min handledare

tack i för hand till denna super snälla person !'

// jan
« Senast ändrad: 17 jan-12 kl 17:29 av jan98 »
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Handledare ?
« Svar #1 skrivet: 16 jan-12 kl 17:50 »
putt  :-\

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #2 skrivet: 16 jan-12 kl 20:14 »
Vilken nivå är du på? Det är ju lite skillnad att handleda nån som går i tex nionde klass och nån som går på gymnasiet.
Kan ju också göra skillnad på om du går på tex en lantbruksskola eller på en vanlig skola.

Själv har jag inte haft höns i nån större omfattning mer än sedan våren 2011 så jag tro att det finns massor av folk här som har mer praktisk erfarenhet av höns än vad jag har. Däremot har jag hjälpt ungdomar via internet förr när det gäller ren formalia dvs tips på hur man söker relevant information och hur ett uppsatsarbete bör se ut. ( Dvs lagom hjälp så att eleven inte ses som fuskare).

Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #3 skrivet: 16 jan-12 kl 20:27 »
Hej kungTulle jag går i 7an på en Waldorfskola
så som du nämner det sa min lärare till mig handledaren jag ska hitta ska
bara hjälpa mig med frågor den ska INTE SKRIVA NÅGON TEXT ÅT MIG ELLER LIKANDE !

Adam96

• Bor på en bondgård med lite olika sortes djur:D
    • Blekinge
    • Farabolshöns
« Svar #4 skrivet: 17 jan-12 kl 16:46 »
Men om du går i 7 an kan väll inte arbetet påverka ditt slutbetyg ???????  du får ju inte betyg förens nästa år!?
Hej!
Kolla gärna in min nya hemsida, där lägger jag upp bilder och lite info om mina höns. Jag har även försäljning av avelsägg, även kycklingar och vuxna djur när det är aktuellt.
http://www.farabolshons.n.nu/                                                                  // Adam96 ha en bra dag.

Existens?

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 jan-12 kl 16:50 »
Men om du går i 7 an kan väll inte arbetet påverka ditt slutbetyg ???????  du får ju inte betyg förens nästa år!?

..eller näst-nästa år.. eller har vi slutat med 9-årig grundskola? Allting ändras ju jämt, så jag kanske har missat nåt..

Adam96

• Bor på en bondgård med lite olika sortes djur:D
    • Blekinge
    • Farabolshöns
« Svar #6 skrivet: 17 jan-12 kl 20:37 »
man börjar få betyg i åttan det vill säga nästa år för jan98 slutbetyg får man i nian !!!
Hej!
Kolla gärna in min nya hemsida, där lägger jag upp bilder och lite info om mina höns. Jag har även försäljning av avelsägg, även kycklingar och vuxna djur när det är aktuellt.
http://www.farabolshons.n.nu/                                                                  // Adam96 ha en bra dag.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #7 skrivet: 18 jan-12 kl 06:58 »
Man får väl ändå hoppas att slutbetyget grundar sig på mer än det man har presterat sista terminen  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #8 skrivet: 18 jan-12 kl 11:06 »
man börjar få betyg i åttan det vill säga nästa år för jan98 slutbetyg får man i nian !!!
nu när det nya ABC-betygsystemet träder i kraft så får man betyg redan i 7:an (vilket jag verkligen inte ser någon mening med). Slutbetyg får man som vanligt andra terminen i nian.  :)
men att ett arbete om höns andra terminen ska vara så avgörande för betyget tycker inte låter så vettigt....
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #9 skrivet: 18 jan-12 kl 17:49 »
nu när det nya ABC-betygsystemet träder i kraft så får man betyg redan i 7:an (vilket jag verkligen inte ser någon mening med). Slutbetyg får man som vanligt andra terminen i nian.  :)
men att ett arbete om höns andra terminen ska vara så avgörande för betyget tycker inte låter så vettigt....

nej det är så här

Vi har tre saker som  vi gör i 7:an / 8:an
¨1 en stor redovisning och då får man betyg för den och dem betygen brhåller man ända tills man går ut grund skolan
2 en stor teater samma sak där
3 en teknik veka samma sak där

Det va det jag menade med slut betyg alltså i slutet av den årskurs kommer vi att får ett betyg !
som vi kommer att behålla ända till nian (bara redovisnings betygen !) dem andra är som vanligt !

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #10 skrivet: 18 jan-12 kl 18:13 »
nej det är så här

Vi har tre saker som  vi gör i 7:an / 8:an
¨1 en stor redovisning och då får man betyg för den och dem betygen brhåller man ända tills man går ut grund skolan
2 en stor teater samma sak där
3 en teknik veka samma sak där

Det va det jag menade med slut betyg alltså i slutet av den årskurs kommer vi att får ett betyg !
som vi kommer att behålla ända till nian (bara redovisnings betygen !) dem andra är som vanligt !
nu hänger jag inte med alls... går du vanlig grundskola som alla andra i din ålder?
är det ett speciellt redovisningsbetyg ni får utöver svenskan (eller vilket ämne nu hönsgrejen ingår i) eller i svenskan... för alltså ett svenska betyg kan verkligen inte sättas i 7 an. ta det inte personligt men enligt min åsikt behöver hjärnan få växa tills sig de andra två åren (mognadsåren så att säga). 

rätta mig om jag har fel... vill gärna få förståelse för detta...

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #11 skrivet: 18 jan-12 kl 18:17 »
Alltså om jag ska vara ärlig fattar inte jag heller det här nu ska fråga min lärare imorgon hon sa så i alla fall
hon sa att jag skulle hitta en handledare eftersom det är viktigt !
hon kanske menade slut betyg för igår ska frågas henne imorgon !

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #12 skrivet: 18 jan-12 kl 18:19 »
Alltså om jag ska vara ärlig fattar inte jag heller det här nu ska fråga min lärare imorgon hon sa så i alla fall
hon sa att jag skulle hitta en handledare eftersom det är viktigt !
hon kanske menade slut betyg för igår ska frågas henne imorgon !
men vilka/vilket ämne är det som det gäller? för inte kan man sätta betyg redan nu... det tidigaste slutbetyget som man kan få enligt mig är i åttan. men verkligen inte i sjuan.. :/

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #13 skrivet: 18 jan-12 kl 18:21 »
jag vet inte det har typ kommit nya betygssystem ABC ??
rätta mig om jag har fel
alltså enligt mig ingår redovisningen i ämnet svenska !

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #14 skrivet: 18 jan-12 kl 18:22 »
hmm... ska gå in på skolverket sen o läsa lite xD

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #15 skrivet: 18 jan-12 kl 18:38 »
hmm... ska gå in på skolverket sen o läsa lite xD
'
ja gör det  ;)

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #16 skrivet: 18 jan-12 kl 20:07 »
'
ja gör det  ;)
hittade inget av värde... du får ta o fråga din lärare imorn helt enkelt :)

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #17 skrivet: 18 jan-12 kl 22:33 »
saxat från skolverket:
Läsåret 2011/12 kommer den nya betygsskalan, med betygsstegen A till F, att infö-ras för de elever som går i årskurs 8. Vid utgången av höstterminen 2011 kommer således eleverna i årskurs 8 att få betyg enligt den nya betygsskalan för första gång-en.
Hur ska man göra med terminsbetygen, är det meningen att vi på skolan ska göra egna kunskapskrav för årskurs 7 och 8?
För terminsbetyg gäller enligt skollagen att:
När betyg sätts innan ett ämne har avslutats, ska betygssättningen bygga på en bedömning av de kunskaper som eleven inhämtat i ämnet till och med den aktuella terminen.
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Dela detta:

* Inloggade just nu

296 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser