Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behöver hjälp med att bestämma kön (Västergötland,nära Nossebro)  (läst 1233 gånger)

roma.bos

• -
    • Stuga Nossan
Hej kaninuppfödare!
Vi har börjat avla DVV Zobelsiames och har våran första kull nu. Nu vill vi så gärna bestämma kön, men det är så svårt om man aldrig har gjord det innan.
Finns det någon som bor nära oss (Fåglum,nära Nossebro,Västergötland) som kan tänka hjälpa oss ??
Mariëlle

Paradisgården

• Västergötland
Jag bor i Skara, men det är kanske lite långt för er :-\
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

FM

• Skåne
Lägg upp bilder så kan jag försöka! lr pma mig  ;) tryck på båda sidor om könet  ;D

mvh
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Om du har en kull, så har du väl vuxna djur också? Kläm på könet på den vuxna honan och hanen, så vet ni hur det ser ut. Honorna har ett avlångt hål, och hanarna har ett runt, där penisen kommer ut om de är tillräckligt gamla. Förutom det har såklart båda könen ett runt bajshål.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

233 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser