Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tänkte bygga en STOR tipi  (läst 1440 gånger)

DavidL

• Skåne
Tänkte bygga en STOR tipi
« skrivet: 24 jan-12 kl 18:50 »
Hej!

Jag och ett rätt stort gäng behöver stor tipi, så pass stor att vi helst ska kunna ha 100 pers i den, i stil med tentipi stratus 72 (googla)
Och då tänkte jag höra här om det är någon som har nån erfarenhet av att bygga en sådan? Kanske rentav ritning?? eller excelark på att räkna ut storlek och sånt??

Det ska användas till alternativa fester/festivaler. Lätthet att sätta ihop är såklart ett stort plus, men hur går man då tillväga mon tro? :-)

Kan det vara så enkelt som att "uppsiza" befintliga ritningar på mindre tipi's man hittar lite härovar?

Någon som vet vad för canvas man kan behöva? det finns ju massvis med canvas på t ex alibaba.com

Andra som är intresserade? kanske kan ett gruppköp på en ganska stor duk vara möjlig, 1000 löpmeter är minimum order på en del dukar, och då snackar vi billigt!!

Mvh

Dela detta:

* Inloggade just nu

265 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser