Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ica eco ägg  (läst 3542 gånger)

nina77

• Hälsingland
ica eco ägg
« skrivet: 26 jan-12 kl 20:16 »
Tänkte göra ett försök. Har köpt 20 ica eco ägg. Utgångsdatum 11/2 är det nån ide tro?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: ica eco ägg
« Svar #1 skrivet: 26 jan-12 kl 20:28 »
 Det vet man inte förr'n man prövat ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

JOW

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 26 jan-12 kl 20:49 »
Idé att vadå...? Stoppa i kläckaren? Bör det inte vara.

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 26 jan-12 kl 21:05 »
Cja många har ju provat det o fått några st. Jag är nyfiken

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #4 skrivet: 27 jan-12 kl 06:45 »
Testa och se vad som kommer ut ur sen ;)
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

nina77

• Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 27 jan-12 kl 08:11 »
Ja jag måste nog göra det. Hade lite problem med kläckaren. Men nu verkar den ok. Vet ju inte om just den gården hönsen kommer ifrån har några tuppar. Men det visar ju sig om några dagar.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #6 skrivet: 27 jan-12 kl 11:17 »
kolla bara så det är frigående och inte burhöns i inredd bur
sedan datumen verkar kvitta lite för det var ju någon som hade stoppat ägg som nästan datumen gått ut på och fått kycklingar så kör på =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

nina77

• Hälsingland
« Svar #7 skrivet: 27 jan-12 kl 22:38 »
Det står på förp att de är frigående med utevistelse. Kravägg. Jag har lagt alla 20 i kläckaren. Återstår att se om det blir jag eller räven som blir glad. Eller båda;-) (matar räven med klarägg om de är obfr)

nina77

• Hälsingland
« Svar #8 skrivet: 30 jan-12 kl 08:44 »
Hej igen. Jag lyste äggen idag. 4:e dygnet. Det ser ut att vara liv i tre st :-) så kanske blir det en liten ica stig. Men jag hoppas på hönor :-) gud så spännande. Funderar på att lägga i lite hedemoraägg i kläckaren oxå. De blir ju några dagar sena, men det brukar gå bra iaf.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #9 skrivet: 30 jan-12 kl 09:47 »
spännande =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

nina77

• Hälsingland
« Svar #10 skrivet: 08 feb-12 kl 22:10 »
Hej igen. Ica äggen mår bara bra, verkar utvecklas normalt. Jag räknar med att de kläcks nästa fredag 17/2 kul!

korpa

• Jämtland
    • Hökbäck
« Svar #11 skrivet: 08 feb-12 kl 23:38 »
Jättekul! Vill gärna höra fortsättningen på detta, och snacka om surprise vid ev kläckning, undrar vad det blir för nåt  :o
Heavy metal farmer :)

Alice-Tore

• Gästrikland
« Svar #12 skrivet: 10 feb-12 kl 10:07 »
Vi köpte Willys Garant ägg.. Eco... och vi köpte två 12p och i ena kartongen så var ett ägg trasig så de fick bli föremål för att se hur man kollar om ett ägg är befruktat... och det var det =)))
Nu har vi 13st ägg som både visat spindlar och efter några dagar till visat rörelse i äggen, är nu på dag 22 MEN nu är det inte ett pip inte en rörelse... börjar bli lite orolig... aaa hönsmamma som man är hahaha

Men visst det går alldeles utmärkt med ägg från butiken.. Nu hoppas jag bara på att det inte blitt nått tok nu på slutet...
Här hos oss har vi Häst, Hund, två Getter, Höns (Hedemora+lohmann), en vild tamkanin och ja resten av familjen förståss ;)

nina77

• Hälsingland
« Svar #13 skrivet: 10 feb-12 kl 16:36 »
Frågade en annan tjej hur det gick med hennes butiksägg. Och de var fullt utv men kom aldrig ut. Hoppas att dom lever. Mina gör det, men det är 1 v kvar på dem och mycket kan hända

nina77

• Hälsingland
« Svar #14 skrivet: 17 feb-12 kl 08:11 »
Idag är det dag 21, jag plockade bort ett ägg i morse som inte rörde sig längre. Lyste det och det var dött. Kycklingen var väl liten och hade inte dragit in sin säck. Den levde för nån dag sedan. ägg nr 2 lever fortfarande, men har inte gjort hål. Så det är bara att hoppas

Dela detta:

* Inloggade just nu

217 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser